Potrivit unui comunicat de presa publicat pe site-ul oficial Ministerului Finantelor Publice vine cu propuneri de noi masuri de simplificare, debirocratizare si facilitati fiscale pentru contribuabili.
Pachetul vizeaza modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala, ale Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, si OUG 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, precum si modificari ale unor proceduri interne.
In materie de TVA, Ministerul Finantelor Publice propune:
- introducerea unui Regim special de TVA pentru agricultori care presupune ca pentru livrarile de produse agricole/serviciile agricole, agricultoriilor sa nu le revina obligatiile ce revin celor care aplica regimul normal de TVA, respectiv: sa se inregistreze in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului de scutire de 220.000 lei, sa colecteze TVA, emita facturi, sa tina jurnale de vanzare/cumparare sau alte evidente in scopuri de TVA, sa depuna decontul de TVA, etc. Masura se aplica atat in cazul persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate, cat si a intreprinderilor individuale sau familiale.
- facilitati pentru cei care isi redobandesc codul de TVA in sensul acordarii beneficiilor pierdute in perioada aferenta anularii codului. Astfel, le acorda dreptul sa refactureze cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA. Beneficiarii lor vor putea sa deduca acest TVA pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat.
- eliminarea obligatiei de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a contribuabililor care efectueaza operatiuni intracomunitare (livrari intracomunitare, achizitii intracomunitare s.a). Este o prevedere existenta acum care presupune prezentarea a numeroase documente, in conditiile in care au fost dezvoltate alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale.
- suspendarea pana la data de 31 decembrie 2019 a obligatiei depunerii a trei declaratii informative (cod 392A, 392B si 393) prin care se reduc sarcinile administrative ce revin contribuabililor cu o cifra de afaceri mai mica de 220.000 de lei sau care presteaza servicii de transport international.
Masurile vizeaza si alte domenii precum: impozitele si taxele locale, accizele, impozitul pe profit.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ca si masuri de simplificare si debirocratizare MFP are in vedere:
- extinderea documentelor acceptate ca dovada a platii in relatia cu institutiile publice, pentru toate modalitatile de plata existente la nivel national (internet banking, mobile banking, terminale de plata si ATM-uri apartinand institutiilor de credit). Masura isi propune sa incurajeze utilizarea mijloacelor de plata moderne de catre cetateni prin reglementarea acceptarii ca dovada a platii, de catre toate institutiile publice, a documentelor care atesta realizarea tranzactiilor atat la ghiseu, cat si in online.
- posibilitatea ca adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscala sa fie cerute si transmise online catre institutiile publice beneficiare.