Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Pe 5 februarie a fost publicat in Monitorul Oficial un act normativ care stabileste cuantumului taxei in ceea ce priveste examenul/interviul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in 2018.


Conform Hotararii CCF nr. 1/2018, valoarea taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal ramane 500 de lei.

Plata acestei taxe se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (C.I.F. 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, sau in contul deschis la Banca Comerciala Romana, Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum si in numerar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2.
 

Care sunt conditiile pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in 2018?


Conform legislatiei in vigoare (OG nr. 71/2001), organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala) prevede o serie de reguli pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuind sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

- sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
- sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
- elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor


- administrare fiscala;
- elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
- activitate financiar-contabila;
- activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
- activitate de consultant fiscal asistent;
- sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor de mai sus;
- sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
- sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
- sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

 

 

Ce trebuie sa contina dosarul de inscriere pentru examen?

Regulamentul stabileste c  dosarul de inscriere la examen se depune ori se transmite prin servicii postale, cu confirmare de primire, la Camera Consultantilor Fiscali si va contine documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege, astfel:

- cererea de inscriere la examen;
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
- carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
- actul de identitate, in copie;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
- 3 fotografii 2/3 cm.

In dosarul de inscriere candidatul va depune in original documentul de plata a taxei de inscriere la examen.

Examenul va consta intr-o proba scrisa, sub forma de test-grila/lucrare scrisa, care va contine de regula intrebari din:

- legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si legislatia vamala (90%);
- dreptul comercial si dreptul financiar-fiscal (5%);
- gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii (5%).

Durata de elaborare a raspunsurilor pentru proba scrisa este de 3 ore.

Pentru promovarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidatii trebuie sa acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2018


Votati articolul "Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

La schimbarea contabilului trebuie o noua parola pentru Revisal?

Intrebare: Buna ziua, revin la dvs. cu o intrebare. La o pfa, un singur angajat cu cim partial se schimba contabilul. Vechiul contabil facea modificarile in Revisal si calculul salariului, genera D112 si il trimitea administratorului societatii, ca sa isi puna semnatura electronica pe declaratie iar adm. isi transmitea declaratiile online(D300, D394 +D112).
Acum noul contabil trebuie sa transmita toate declaratiile.
Intrebarea mea este: vechiul contabil trebuie sa ii dea noului contabil parola primita de la ITM pentru a putea lucra in Revisal? Sau trebuie sa faca cerere pentru emiterea unei noi parole de la ITM?
Noul contabil va transmite declaratiile tot de pe semnatura electronica a administratorului.

Raspuns: Pentru revisal se emite o decizie pentru utilizare, putand face cerere de inlocuire parola. In cazul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016