email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?

Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Pe 5 februarie a fost publicat in Monitorul Oficial un act normativ care stabileste cuantumului taxei in ceea ce priveste examenul/interviul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in 2018.


Conform Hotararii CCF nr. 1/2018, valoarea taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal ramane 500 de lei.

Plata acestei taxe se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (C.I.F. 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, sau in contul deschis la Banca Comerciala Romana, Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum si in numerar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2.
 

Care sunt conditiile pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in 2018?


Conform legislatiei in vigoare (OG nr. 71/2001), organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala) prevede o serie de reguli pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuind sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

- sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
- sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:


- elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;
- administrare fiscala;
- elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
- activitate financiar-contabila;
- activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
- activitate de consultant fiscal asistent;
- sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor de mai sus;
- sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
- sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
- sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

 

 

Ce trebuie sa contina dosarul de inscriere pentru examen?

Regulamentul stabileste c  dosarul de inscriere la examen se depune ori se transmite prin servicii postale, cu confirmare de primire, la Camera Consultantilor Fiscali si va contine documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege, astfel:

- cererea de inscriere la examen;
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
- carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
- actul de identitate, in copie;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
- 3 fotografii 2/3 cm.

In dosarul de inscriere candidatul va depune in original documentul de plata a taxei de inscriere la examen.

Examenul va consta intr-o proba scrisa, sub forma de test-grila/lucrare scrisa, care va contine de regula intrebari din:

- legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si legislatia vamala (90%);
- dreptul comercial si dreptul financiar-fiscal (5%);
- gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii (5%).

Durata de elaborare a raspunsurilor pentru proba scrisa este de 3 ore.

Pentru promovarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidatii trebuie sa acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.

de Miruna Petrache

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultanta fiscalitateOG nr. 71/2001legislatie fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Februarie 2018


Votati articolul "Consultant fiscal 2018: ce trebuie sa faceti ca sa profesati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se va mai putea recupera prejudiciul ?

Intrebare: Buna ziua !

- va prezint urmatorul caz:

Directorul institutiei noastre nu a luat masuri de imputare impotriva salariatilor vinovati.

In Decizia sa, Curtea de Conturi a stabilit un termen pentru masuri, pentru recuperare prejudiciu de la persoanele vinovate.
Printre persoanele vinovate era si directorul institutiei noastre, dar si alti 2 salariati.

De aceea, Consiliul judetean l-a chemat de directorul institutiei noastre la conciliere.

Acum, directorul a spus ca, Consiliul judetean il va da in judecata pe el,
iar el vrea sa se faca o Cerere de chemare in garantie impotriva celor 2 salariati,
pentru ca nu numai el sa plateasca prejudiciul.

Insa, directorul urmeaza sa iasa la pensie in luna octombrie 2016.
Iar pana va primi Citatia pentru procesul cu Consiliul judetean
si pana va face actiunea /Cerere de chemare in garantie impotriva celor 2 salariati,
directorul va fi deja pensionar, nu va mai avea calitatea de director al institutiei noastre.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca se poate asa ceva ?
1. - care va fi scopul Chemarii in garantie a celor 2 salariati ?
Ce va stabili Instanta ?
- prejudiciul va fi suportat de cei 3 sau
doar de cei 2 salariati impotriva carora directorul se va indrepta cu actiune ?

2. - daca directorul va face actiunea de Chemare in garantie
cand nu va mai fi director, ci va fi pensionar,
acesta va mai putea cere recuperarea prejudiciului pentru institutie
de la cei 2 salariati ?
- in baza actiunii de Chemare in garantie,
institutia va mai recupera prejudiciul ?

3 - daca directorul nu a luat nici o masura in termenul stabilit de Curtea de Conturi,
se va mai putea angaja raspunderea celor 2 salariati vinovati ?

Raspuns: Daca directorul nu a luat masuri de recuperare a prejudiciului de la persoanele vinovate cand era in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X