email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in SPV in 2019: sesiune online ANAF

Inregistrarea in SPV in 2019: sesiune online ANAF
spvdeclaratia unicaanaf

ANAF a anuntat ca va organiza, pe pagina de Facebook a institutiei, o sesiune de asistenta online cu tema "Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual". Specialistii le raspund astfel contribuabililor la dilemele pe care le au despre aceasta tema. Din pacate, daca ati incercat sa intrati pe site-ul ANAF, ati observat ca serverul institutiei nu poate fi accesat nici astazi.

“In prezent, portalul ANAF genereaza erori de accesare, deoarece resursele TIC disponibile sunt suprasolicitate. Se identifica solutii de utilizare optima a tuturor resurselor. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente! Va multumim pentru intelegere!”, este mesajul care apare pe site-ul ANAF. Cu toate acestea, exista indicatii referitoare la depunerea declaratiilor fiscale si pentru verificarea starii lor.

Mai jos, puteti sa cititi cateva dintre intrebarile pe care le-au adresat contribuabilii pana la aceasta ora si care sunt raspunsurile pe care le-aqu primit din partea specialistilor ANAF.
 

Inregistrarea in SPV in 2019: raspunsurile specialistilor ANAF


1. Intrebare:  Pentru persoanele fizice in varsta, care nu stiu sa foloseasca un calculator cum se poate proceda pentru deschiderea SPV respectiv depunerea declaratiei unice?

Raspuns ANAF

In unitatile fiscale teritoriale sunt puse la dispozitia contribuabililor calculatoare in sistem auto-servire. Utilizarea acestora se face cu ajutorul functionarilor din cadrul administratiei fiscale. Acestea au fost puse la dispozitia contribuabililor tocmai pentru a veni in sprijinul celor care nu detin calculatoare personale sau nu au cunostinte de utilizare a acestora.
 

2. Intrebare: Pentru o persoana fizica Romana, rezidenta fiscal in Romania, plecata din tara, pentru care exista obligatia depunerii declaratiei unice pana la 15 martie 2019 si care nu are posibilitatea intoarcerii in tara pana la acea data, cum se poate deschide cont pe SPV in conditiile in care nu are o decizie de impunere anterioara si nici nu a primit in luna mai 2018 scrisoare cu privire la deschiderea SPV?

Raspuns ANAF

In cazul descris de dumneavoastra, persoana care trebuie sa depuna declaratia unica isi poate indeplini aceasta obligatie prin desemnarea unui imputernicit. Mentionam insa ca imputernicitul trebuie sa detina un certificat digital calificat pentru a putea crea contul SPV, semna si transmite declaratia unica.


3. Intrebare: Care este procedura pentru inregistrare? Daca am cont pe ghiseul.ro este tot acelasi lucru sau sunt complet separate?

Raspuns ANAF

Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual se face prin completarea formularului disponibil pe site-ul ANAF la sectiunea Inregistrare utilizatori. In situatia in care detineti un act administrativ fiscal emis de ANAF incepand cu 2013 sau ati primit documentul ce contine un numar unic pentru inregistrare nu mai este necesar sa va deplasati la unitatea fiscala pentru activarea contului. Procedura completa o regasiti pe site-ul www.anaf.ro la sectiunea Spatiul Privat Virtual. Platforma ghiseul.ro si Spatiul Privat Virtual sunt doua lucruri diferite.


4. Intrebare: Daca o persoana fizica este plecata din tara, cum va proceda cu inrolarea in SPV?

Raspuns ANAF

Inregistrarea se poate realiza on-line pe baza oricarui act administrativ fiscal emis pe numele persoanei respective incepand cu anul 2013 sau prin desemnarea unui imputernicit care trebuie sa detina un certificat digital calificat care va va indeplini obligatiile on-line.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
spvdeclaratia unicaanaf


Data aparitiei: 06 Februarie 2019

Votati articolul "Inregistrarea in SPV in 2019: sesiune online ANAF":
Rating:

Nota: 4.24 din 5 din 38 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X