Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii

Inregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii

Conform articolului 28 (a) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, o conditie esentiala necesara intocmirii bilantului contabil cu ocazia inchiderii exercitiului contabil o reprezinta corespondenta posturilor inscrise in bilant cu datele inregistrate in contabilitate, date care trebuie sa fie in concordanta cu situatia reala a elementelor patrimoniale stabilite in urma inventarierii.

S.C. Alves S.R.L. efecteaza inventarierea generala in vederea elaborarii bilantului contabil al anului 2007.

Dupa finalizarea inventarierii facute la firma Alves S.R.L., comisia de inventariere a constatat existenta unor diferente, necesar a fi operate atat in evidenta tehnico-operativa, cat si in evindenta contabila.

Rezultatele inventarierii, inscrise in procesul verbal de inventariere s-au stabilit prin compararea datelor constatate faptic si inscrise in listele de inventariere cu cele din evidenta tehnico-operativa si din evidenta contabila.

Diferentele constatate au fost inregistrate in evidenta tehnico-operativa si in cea contabila, avand in vedere prevederile O.M.F. nr. 1.753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, precum si de O.M.F. nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.

Astfel, evaluarea activelor imobilizate si a stocurilor, cu ocazia inventarierii, a fost facuta la valoarea actuala a fiecarui element (valoare de inventar) rezultata din utilitatea bunului, starea acestuia si pretul pietei, dar nu s-a depasit valoarea contabila. De asemenea, s-a respectat principiul prudentei, tinandu-se cont de toate ajustarile de valoare datorate deprecierilor.

Inregistrarea lipsurilor constatate la inventariere

Lipsa imputabila din gestiunea de semifabricate

Imputarea se face la valoare de inlocuire a bunurilor lipsa la pretul de achizitie al aceluiasi tip de produs practicat pe piata la data constatarii pagubei, la care se adauga taxa pe valoarea adaugata:

711......... =.....341........98.000 lei Descarcarea gestiunii

(Variatia (Semifabircate)

stocurilor)

........................................................................................................................................

428.......... =...... % Imputarea sumei in baza angajamentului de plata (conform

(alte datorii si creante modelului prevazut in O.M.F. nr. 1.850/2004 privind registrele In legatura cu personalul) si formularele financiar-contabile: Cod 14 8 b-2/a)

758........98.000 lei

(Alte venituri

din exploatare)

4427........18.620 lei

Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervin in momentul constatarii lipsei, mai precis la termenul prevazut pentru valorificarea inventarierii.

........................................................................................................................................

421...... = .....428........1.500 lei Recuperarea lunara /retinerea sumei din salariu

(gestionarul este angajatul firmei Alves S.R.L.)

Baza legala pentru raspunderea patrimoniala a angajatilor o constituie art. 240-275 din Legea nr. 53/2004 privind Codul Muncii.

La efectuarea retinerii s-a avut in vedere ca aceasta sa nu fie mai mare de o treime din salariul net al angajatului si fara a depasi impreuna cu celelalte retineri jumatate din salariul net al acestuia.

Acoperirea prejudiciului adus de angajat prin retinerile lunare depaseste 3 ani, ceea ce va determina firma Alves S.R.L. sa apeleze la executorul judecatoresc in conditiile Codului de procedura civila.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lipsa neimputabila din gestiunea de materiale consumabile

Comisia a constatat ca in aceasta gestiune sunt 10 bucati de piese metalice degradate, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare. Degradarea s-a produs datorita conditiilor necorespunzatoare de depozitare.

602 = 302...1.500 lei Descarcarea gestiunii: aceasta cheltuiala este considerata

nedeductibila la calculul impozitului pe profit. Ar fi fost

cheltuiala deductibila doar daca ar fi fost o lipsa imputabila

sau daca bunurile ar fi fost asigurate.

635 = 4427....285 lei Cheltuiala cu T.V.A. este de asemenea o cheltuiala

nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lipsa neimputabila din gestiunea mijloacelor fixe

Comisia a constatat lipsa unui PC.

281 = 214 2.500 lei Minusul este asimilat unei operatiuni de scoatere

(Amortizari privind (Aparatura din evidenta.

imobilizarile corporale) birotica)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inregistrarea plusurilor gasite in urma inventarierii

Plus de inventar in gestiunea mijloacelor fixe

Comisia a constatat un utilaj tehnologic, care, desi a fost scos din evidenta contabila in urma invenatarierii anterioare, nu a fost casat.

213 = 134 3.500 lei Plusul a fost asimilat unei operatiuni de primire

(Instalatii tehnice ) ( Plusuri de inventar cu titlu gratuit.

de natura imobilizarilor)

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Februarie 2008


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 29 Februarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X