email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 60/2020 aduce modificari privind obligatiile catre autoritatile de mediu

Ordinul nr. 60/2020 aduce modificari privind obligatiile catre autoritatile de mediu
fond pentru mediuobligatiideclaratie mediu

Ordinul nr. 60/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 52 din 27 ianuarie 2020, aduce modificari privind obligatiile catre autoritatile de mediu. Mai exact, documentul priveste modificarea si completarea anexelor la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 591/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu" si a instructiunilor de completare si depunere a acestuia, anunta legislatiamuncii.manager.ro.

Printre modificarile importante se afla si faptul ca nu va mai fi necesar sa fie mentionate in declaratii date privind realizarea tintelor de colectare lunare pentru echipamente electrice si baterii pe care Organizatiile de Implementare a Raspunderii Extinse a Producatorilor (OIREP)  le indeplinesc. Astfel, declaratiile vor putea fi intocmite mai rapid si nu vor mai fi conditionate de catre rapoartele lunare privind cantitatile de echipamente si baterii valorificate in numele producatorului/importatorului de catre organizatiile mentionate anterior.
 

Citeste si: AFM a publicat calendarul fiscal pentru 2020. Ce taxe pentru mediu trebuie sa plateasca operatorii economici
 

Ordinul nr. 60/2020: informatii principale
 

 

 

 

Date privind cantitatile de deseuri de ambalaje, deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE), baterii si anvelope uzate gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare
 

I. Calitatea operatorului economic care desfasoara activitatea de colectare/valorificare/salubrizare In tabelul 1 se va bifa calitatea operatorului economic care raporteaza cantitatile de deseuri gestionate in concordanta cu activitatea pe care o desfasoara, respectiv colector, valorificator sau salubritate.

II. Date privind cantitatile de deseuri de ambalaje gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare

1. In coloana «Tip material» din tabelul 2 se inscrie denumirea materialului de deseu de ambalaj gestionat (de exemplu: sticla, plastic, hartie si carton, metal, lemn, aluminiu, PET). Materialele compozite se incadreaza in functie de materialul preponderent.

2. In coloana «Cantitatea de deseu de ambalaj gestionata (kg)» din tabelul 2 se inscriu cu cifre arabe, pe tip de material, in kilograme, cantitatile de deseuri de ambalaje gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare responsabili, in perioada de raportare.

3. In coloana «Denumire operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 2 se inscrie denumirea operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza deseurile de ambalaje raportate.

4. In coloana «C.U.I. operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 2 se inscrie codul unic de identificare al operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza deseurile de ambalaje raportate.

III. Date privind cantitatile de anvelope gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare

1. In coloana «Cantitatea de anvelope uzate gestionata (kg)» din tabelul 3 se inscrie cu cifre arabe, in kilograme, cantitatea de anvelope uzate gestionata de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare responsabili, in perioada de raportare.

2. In coloana «Denumire operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 3 se inscrie denumirea operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de gestionare a anvelopelor uzate pentru care se gestioneaza anvelopele uzate raportate.

3. In coloana «C.U.I. operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de valorificare a deseurilor de ambalaje pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 3 se inscrie codul unic de identificare al operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de gestionare a anvelopelor uzate pentru care se gestioneaza anvelopele uzate raportate.

IV. Date privind cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare

1. In coloana «Categorii EEE» din tabelul 4 se inscrie tipul de EEE gestionat (de exemplu: echipamente de transfer termic, ecrane, monitoare, lampi, echipamente de mari dimensiuni, echipamente de mici dimensiuni, echipamente informatice si de telecomunicatii de dimensiuni mici) in perioada de raportare.

2. In coloana «Cantitatea de deseuri de echipamente electrice si electronice gestionata (kg)» din tabelul 4 se inscriu cu cifre arabe, pe categorie de EEE, in kilograme, cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare responsabili in perioada de raportare.

3. In coloana «Denumire operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice (DEEE) pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 4 se inscrie denumirea operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor echipamente electrice si electronice (DEEE) pentru care se gestioneaza deseurile de ambalaje raportate.

4. In coloana «C.U.I. operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 4 se inscrie codul unic de identificare al operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice (DEEE) pentru care se gestioneaza deseurile de ambalaje raportate.

V. Date privind cantitatile de deseuri de baterii si acumulatori portabili gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/ valorificare/salubrizare

1. In coloana «Cantitatea de deseuri de baterii si acumulatori portabili gestionata (kg)» din tabelul 5 se inscriu cu cifre arabe, in kilograme, cantitatile de deseuri de baterii si acumulatori portabili gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare responsabili, in perioada de raportare.

2. In coloana «Denumire operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 5 se inscrie denumirea operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili pentru care se gestioneaza deseurile de baterii si acumulatori portabili raportate.

3. In coloana «C.U.I. operator economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili pentru care se gestioneaza aceasta cantitate» din tabelul 5 se inscrie codul unic de identificare al operatorului economic autorizat pentru preluarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de baterii si acumulatori portabili pentru care se gestioneaza deseurile de baterii si acumulatori portabili raportate."

7. In anexa nr. 2, la capitolul III punctul 4, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"
e) cantitatile de deseuri de ambalaje, deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE), baterii si anvelope uzate gestionate de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare."

8. In anexa nr. 2, la capitolul III punctul 5, dupa litera k) se introduce o noua litera, litera l), cu urmatorul cuprins:
"
l) contributia de 2 lei/kg datorata de operatorii economici care desfasoara activitati de colectare/valorificare/salubrizare si raporteaza deseuri pentru contribuabilii prevazuti la lit. v) si y) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje, deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE), baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate, si cantitatile de deseuri constatate de Administratia Fondului pentru Mediu."


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fond pentru mediuobligatiideclaratie mediu


Data aparitiei: 31 Ianuarie 2020

Votati articolul "Ordinul nr. 60/2020 aduce modificari privind obligatiile catre autoritatile de mediu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X