email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Balanta de verificare: ce erori pot sa apara si cum sa o interpretezi corect

Balanta de verificare: ce erori pot sa apara si cum sa o interpretezi corect
balanta de verificareinterpretare balantaerori balanta de verificareintocmire balanta

Balanta de verificare sau balanta conturilor este un procedeu specific metodei contabilitatii care asigura respectarea in contabilitate a echilibrului permanent impus de dubla inregistrare a operatiunilor economice, oferind garantia exactitatii inregistrarilor operatiilor economice in conturi, legatura dintre conturile sintetice si bilant, legatura dintre conturile sintetice si conturile analitice, dar si centralizarea datelor contabilitatii curente.

Ce erori pot aparea in balanta de verificare

Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a balantei si de stabilire a sumelor in formulele contabile compuse.

Erorile de inregistrare in evidenta sistematica constau din omisiunea sau transcrierea gresita a sumelor din evidenta cronologica (jurnal) sau din actul justificativ in unul din conturi si anume:

- suma a fost trecuta in debit, dar a fost omisa in creditul celuilalt cont sau invers;
- scrierea incompleta a unei sume, scrierea sumei cu cifre inversate, scrierea altei sume in unul din conturi si corect in celalalt cont etc.

Identificarea acestor erori se face prin punctaj, adica prin confruntarea tuturor inregistrarilor in ordine cronologica cu cele in ordine sistematica si, daca este necesar, si cu documentele justificative.

Erorile de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei de verificare rezulta din insumarea gresita a rulajelor si a soldurilor in conturi, identificandu-se prin refacerea calculelor in fiecare cont.

Erorile de intocmire a balantei de verificare constau in erori la insumarea coloanelor, la stabilirea soldurilor, la preluarea rulajelor sau a soldurilor din conturile sintetice, identificandu-se prin refacerea calculelor sau prin punctaj.

Atentie! Cu ajutorul balantei de verificare nu pot fi insa semnalate erorile esentiale de fond, care nu influenteaza egalitatile balantei. Din aceasta categorie fac parte: erorile de inregistrare in registrul jurnal, erorile de compensatii, erorile de imputare si omisiuni de inregistrare a unor operatii economice.

Erorile de inregistrare in registrul jurnal pot fi cauzate de stabilirea gresita a conturilor corespondente, folosind alte conturi, si nu cele ce reflecta just operatia respectiva, inversarea formulei contabile, folosirea altei sume decat cea corecta, inregistrarea unei operatii de doua ori etc.

Erorile de compensatie constau din trecerea gresita a sumelor din documentele justificative sau din jurnal in conturi, trecandu-se o suma in plus intr-o parte a unui cont sau a mai multor conturi si o alta suma in minus, de egala valoare cu suma in plus in aceeasi parte a unui cont sau a mai multor conturi, incat pe total sumele in plus cu cele in minus se anuleaza.

Erorile de imputare sunt cauzate de transcrierea gresita a sumelor din jurnal la un alt cont decat cel folosit in formula contabila.



Omisiunile de inregistrare constau in neinregistrarea in ordine cronologica a unor documente ce oglindesc operatii economice sau financiare. Unele din aceste erori pot fi identificate prin aparitia de solduri necorespunzatoare la unele conturi, neconcordanta intre conturile sintetice si cele analitice, aparitia ulterioara a documentelor neinregistrate, reclamatiile corespondentilor (clienti, furnizori etc.).

Cum sa “citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila

Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz iti aduce acum nu doar toata aceasta cunostere legislativa referitoare la conturile existente, dar iti si exemplifica prin situatii explicite, modul corect de inregistrare in contabilitate! Te ajuta sa:

- stii intotdeauna cum sa procedezi corect, unde sa intervii
- gasesti solutii avantajoase pentru buzunarul firmei tale
- eviti erorile din inregistrarile contabile si amenzile aferente
- stii cum sa ajustezi corect o balanta pentru a convinge inspectorii de profesionalismul tau
- economisesti timp, bani si energie!

Comanda acum exemplarul tau! Alege solutiile inteligente oferite de expertii contabili - autori ai lucrarii! Foloseste experienta lor in lucrul cu balantele de verificare! Capata aceeasi dexteritate in “citirea” si intrepretarea lor! Ia masuri inteligente pentru finatele firmei tale sau ale clientului tau!

Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
balanta de verificareinterpretare balantaerori balanta de verificareintocmire balanta


Data aparitiei: 12 Septembrie 2023
Ultima actualizare: 04 Ianuarie 2024

Votati articolul "Balanta de verificare: ce erori pot sa apara si cum sa o interpretezi corect":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X