Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un Ghid de utilizare a aplicatiei OSS (One Stop Shop).
Reamintim ca site-ul institutiei ofera, incepand cu 1 aprilie 2021, posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop – OSS (Regim special de TVA).
"In conformitate cu prevederile Directivei TVA nr. 112/2006 referitoare la implementarea ,,pachetului TVA privind comertul electronic”, de la data de 1 iulie 2021 intregul sistem OSS va deveni operational, facilitand companiilor declararea electronica si plata taxei pe valoarea adaugata (TVA) aferenta anumitor categorii de bunuri si servicii B2C (Business-to-Consumer).", a informat ANAF.
Este important de precizat ca utilizarea sistemului este optionala. Simplificarea consta in faptul ca sistemul ofera oportunitatea ca respectivele companii sa nu se mai inregistreze si sa declare TVA in fiecare dintre statele membre UE in care datoreaza TVA, dar sa beneficieze de servicii electronice pentru indeplinirea acestor obligatii prin intermediul Statului Membru de Identificare. Mai multe informatii despre One Stop Shop am prezentat AICI.
Iata in continuare cateva informatii preluate din ultimul ghid publicat de ANAF.
Lansarea aplicatiei din browser
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
1.1. Deschidere fereastr browser
Din browser-ul Mozilla Firefox se alege optiunea “New Private Window” si in fereastra care se va deschide se acceseaza site-ul ANAF.
Exemplu de lansare din Google-Chrome:
Se alege optiunea “New incognito window”:
Din Internet Explorer se deschide browser-ul normal, fara fereastra privata.
1.2. Accesare site ANAF
Din fereastra browser-ului, deschisa la punctul 1.1., se acceseaza site-ul ANAF
Se alege optiunea OSS (este pozitionata in bara din partea inferioara a ecranului).
Dupa actionarea optiunii OSS, automat suntem invitati sa alegem certificatul digital din lista care a fost deschisa in browser:
Se alege certificatul si se actioneaza butonul “OK”.
Selectam optiunea de meniu
Selectam optiunea
Se afiseaza pagina principala a aplicatiei.
In campul
coduri fiscale diferite, va trebui sa selectati o valoare din lista, si anume firma pe care doriti sa o inregistrati in sistemul OSS).
In cazul in care la certificatul digital este mapat un singur Cod Fiscal, acesta este completat automat in campul
completate automat datele de identificare ale firmei, si anume Numele societatii in campul
Nota: conform specificatiilor de la nivel european, in perioada 01.04.2021-30.06.2021, utilizatorii vor avea acces, in paralel, la doua sisteme:
- OSS-> pentru preinregistrare in schema de Import, si anume:
- Inregistrare Persoana impozabila in nume propriu
- Inregistrare Intermediar
- Inregistrare Persoana impozabila de catre Intermediar care actioneaza in
numele sau.
Pentru aceste categorii sunt disponibile si functionalitatile de Modificare cerere
deja stocata in sistem.
- MOSS -> pentru inregistrare in schema UE/ nonUE:
- Inregistrare Persoana impozabila care nu este deja inregistrata in una dintre schemele UE sau nonUE, anterior datei de 01.04.2021 – pentru a se inregistra pentru livrare de servicii TBE.
Pentru aceste categorii, sunt disponibile si functionalitatile de Modificare cerere deja stocata in sistem si Excludere voluntara.
2. OSS- Schema Import- Inregistrare Persoana impozabila in nume propriu
Se acceseaza linkul “Inregistrare regim special Import” din cadrul sectiunii “Actiuni/servicii Schema de Import”.