email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incepand cu 1 aprilie 2021, site-ul anaf.ro ofera posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop — OSS

Incepand cu 1 aprilie 2021, site-ul anaf.ro ofera posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop — OSS
tvaOne Stop Shopcomert transfrontalier

Portalul www.anaf.ro ofera posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop – OSS (Regim special de TVA), anunta institutia intr-un comunicat. 

In conformitate cu prevederile Directivei TVA nr. 112/2006 referitoare la implementarea ,,pachetului TVA privind comertul electronic”, de la data de 1 iulie 2021 intregul sistem OSS va deveni operational, facilitand companiilor declararea electronica si
plata taxei pe valoarea adaugata (TVA) aferenta anumitor categorii de bunuri si servicii B2C (Business-to-Consumer).

Utilizarea sistemului este optionala, simplificarea constand in faptul ca sistemul ofera oportunitatea ca respectivele companii sa nu se mai inregistreze si sa declare TVA in fiecare dintre statele membre UE in care datoreaza TVA, dar sa beneficieze de servicii electronice pentru indeplinirea acestor obligatii prin intermediul Statului Membru de Identificare, mai informeaza ANAF.

Scopul dezvoltarii acestei scheme este de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri prin simplificarea procedurii de declarare si plata a TVA (B2C), facilitarii comertului transfrontalier si combaterii fraudei TVA.

Conceptul de administrare fiscala implementat de la 1 ianuarie 2015 prin schema Mini One Stop Shop este extins prin One Stop Shop si va acoperi trei scheme speciale puse la dispozitia contribuabililor:

- Schema non-UE pentru furnizarea de servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune de catre persoane impozabile nestabilite in UE va fi extinsa pentru toate tipurile de servicii transfrontaliere catre consumatorifinalidin UE(B2C); 

- Schema UE pentru furnizarea intracomunitara de servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune va fi extinsa pentru toate tipurile de servicii intracomunitare business-to-consumer (de la persoana impozabila catre
consumatori finali), pentru livrari de bunuri interne prin intermediul interfetelor electronice si pentru vanzari intracomunitare de bunuri, la distanta;

- Schema noua de import pentru vanzarile la distanta de bunuri importate din state si teritorii terte catre consumatori din UE pana la valoarea de 150 euro. Modificarea fata de sistemul actual de import vizeaza faptul ca vanzatorul va colecta TVA la vanzarea catre consumatorii UE si va declara si plati TVA catre statul membru de identificare din cadrul OSS.
Aceste bunuri vor beneficia de scutire de TVA la import, facilitandu-se interfata cu sistemul vamal.

In practica, o persoand impozabila care este inregistrata in regimul special de TVA OSS intr-un stat membru UE (statul membru de identificare) va transmite electronic declaratii de TVA OSS jn care sunt detaliate livradrile care pot fi declarate in sistemul


respectiv OSS impreuna cu TVA datorata. Declaratia TVA este transmisa trimestrial jn schema UE si schema non-UE si lunar in schema de import. Aceste declaratii de TVA OSS sunt apoi transmise de catre statul membru de identificare catre statele membre de consum corespunzatoare printr-o retea de comunicatii securizata. Ulterior, statul membru de identificare efectueaza si transferul catre statul membru de consum a platii TVA cuvenite, incasata de la contribuabil.

Declaratia de TVA OSS nu inlocuieste declaratia de TVA pe care o persoana impozabila trebuie sa o depuna in temeiul obligatiilor sale interne de TVA.

Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop, care ofera informatii aferente inregistrarii, declararii si platii TVA este disponibil in limba engleza pe site-ul Comisiei Europene, dar va fi disponibil in curand si in limba romana. 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvaOne Stop Shopcomert transfrontalier


Data aparitiei: 05 Aprilie 2021

Votati articolul "Incepand cu 1 aprilie 2021, site-ul anaf.ro ofera posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop — OSS":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X