Raport GRATUIT pentru contabili

ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile explicat clar
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!

Legea nr. 162/2026 a introdus masuri privind plafonarea adaosului comercial, reducerea temporara a accizei la motorina, controlul exporturilor si aplicarea unei contributii de solidaritate pentru anumiti operatori din sectorul petrolier. In acest context, ANAF modifica formularul 100 si introduce o pozitie distincta pentru „contributia pe venituri exceptionale”, obligatie fiscala instituita prin aceeasi lege pentru anumite companii din sectorul petrolier. Noua contributie va fi calculata si declarata lunar de operatorii economici vizati, pana la data de 25 a lunii urmatoare. Modificarea formularului 100 reprezinta, astfel, pasul necesar pentru ca aceste companii sa poata declara catre ANAF noua obligatie fiscala.
Legea instituie o contributie de solidaritate datorata de anumiti operatori din sectorul petrolier.
Contributia este datorata de:
Produsele energetice vizate includ:
Cand se activeaza contributia
Contributia se datoreaza numai in lunile in care este depasit cel putin unul dintre urmatoarele praguri:
Modul de calcul
--> Pentru extractorii de titei
Se aplica o cota de 60% asupra diferentei dintre:
Diferenta se inmulteste cu cantitatea de titei vanduta.
--> Pentru rafinatori si afiliati
Se aplica o cota progresiva cuprinsa intre 1,5% si 11,9%, stabilita in functie de nivelul pretului Brent si/sau al cotatiei Platts pentru motorina.
Se aplica valoarea maxima rezultata dintre cele doua grile.
Contributia se calculeaza asupra veniturilor obtinute din produsele energetice rezultate din titeiul autohton, proportional cu ponderea titeiului din productia nationala in totalul titeiului prelucrat.
Operatorii care desfasoara ambele categorii de activitati cumuleaza cele doua contributii.
Pentru prima si ultima luna de aplicare, contributia se calculeaza proportional cu numarul de zile.
Regim fiscal
Contributia este:
Declarare si plata
Contributia se declara si se plateste lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare.
Pentru punerea in aplicare a noii obligatii fiscale, ANAF propune modificarea formularului 100, prin introducerea unei noi pozitii in nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, dedicata contributiei pe venituri exceptionale.
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a impozitului pe profit
ANAF verifica (drastic) CONTABILITATEA pentru Uber si Bolt. Vezi Ghidul Practic:
Articole similare
Societati mici: Ce praguri prevede OPANAF 828/2026 pentru dosarul preturilor de transfer?TVA la incasare: Cand se poate iesi din sistem si exemplu practic pentru contabiliActivul net al firmei este sub 50% din capitalul social? Ce masuri trebuie luate pentru a evita sanctiuni de pana la 300.000 de leiCapcanele ascunse din sistemul TollRo: Ce se schimba in contabilitatea firmelor cu flote de peste 3,5 toneBunurile de lux si amenajarile de agrement, in vizorul ANAF: ce verifica inspectorii fiscaliUltimele articole
Guvernul a prelungit termenul pentru trecerea la CAEN Rev. 3 pana la 25 martie 2027Curs valutar eronat in programul de contabilitate: Care sunt inregistrarile de corectie?Mai putina birocratie: Institutiile publice ar putea verifica direct datoriile si platile, in locul documentelor depuse de contribuabiliCalendar ANAF octombrie 2026: Obligatiile fiscale si termenele de depunereIntreprindere individuala in agricultura: Norma de venit, impozitul si documentele necesare pentru controlul ANAF
DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile"
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!