email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi proiecte de ordine ale presedintelui ANAF

ANAFproiecte de ordineobligatii declarativemodificari declaratii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat recent in categoria Transparenta decizionala, proiectele de ordine al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului si continutului formularului 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este persoana inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA)", precum si pentru stabilirea modalitatii de plata a acestor sume.

De asemenea, aceste proiecte privesc si aprobarea modelului si continutului "Certificatului privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora.

Intr-un prim punct, se mentioneaza ca, potrivit art. 128 alin. (7) din Codul Fiscal (CF), in situatia in care beneficiarul  transferului de active, in calitate de succesor al cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata, este o persoana impozabila care nu este inregistrata in scopuri de taxa pe valaorea adaugata (TVA) conform art. 153 din CF si nu se va inregistra in scopuri de TVA ca urmare a transferului, acesta este obligat sa declare si sa plateasca la bugetul de stat suma rezultata ca urmare a ajustarilor TVA, conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF, dupa caz.

In ceea ce priveste indeplinirea acestor obligatii, contribuabilii au la dispozitie formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active nu este persoana inregistrata in scopuri de TVA", care a fost aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.691/2010. Prin modificarile aduse normelor metodologice de aplicare a Titlului VI din CF prin Hotararea Guvernului nr. 150/2011 s-a prevazut, la punctul 61 alin. (9), obligatia persoanei (utilizatorul) care achizitioneaza active corporale fixe printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, de a ajusta taxa deductibila aferenta bunurilor de capital/activelor corporale fixe, altele decat cele de capital. Potrivit acelorasi dispozitii, prin ordin al presedintelui ANAF se va stabili procedura de declarare si plata a sumelor rezultate din ajustarea taxei.

Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.374/2010 a fost stabilit termenul de declarare si de plata pentru sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active nu este o persoana inregistrata in scopuri de TVA, respectiv pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii in care are loc transferul de active. Este propusa utilizarea formularului 307 si pentru noua situatie reglementata, fiind necesara completarea formularului deja aprobat cu noi rubrici aplicabile in aceasta situatie, precum si modificarea intructiunilor de completare.

In al doilea rand, prin modificarile legislative aduse Codului Fiscal (CF) si Normelor metodologice de aplicarea a Titlului VI din CF, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 si Hotararea Guvernului nr. 150/2011,  s-au reglementat situatiile in care organele fiscale trebuie sa elibereze certificate de atestare a platii TVA in Romania, respectiv certificate din care sa rezulte ca nu se datoreaza taxa pe valoarea adaugata in Romania, in vederea inmatricularii in Romania a mijloacelor de transport.  Astfel, pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi, daca acestea sunt taxabile in Romania, dupa achitarea TVA, organele fiscale competente trebuie sa elibereze certificate care atesta plata TVA in Romania. in situatia in care achizitiile nu sunt impozabile in Romania, organele fiscale trebuie sa elibereze certificate din care sa rezulte ca nu se datoreaza TVA in Romania.

Cu privire la achizitiile intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi in sensul art. 125 indice 1 alin. (3) din CF, taxabile in Romania, dupa achitarea TVA, organele fiscale competente trebuie sa elibereze certificate care sa ateste plata TVA in Romania. Daca achizitia care nu este taxabila in Romania este efectuata de o persoana neinregistrata  in scopuri de TVA in Romania sau achizitia este facuta de o persoana inregistrata conform 1531 din CF, organele fiscale trebuie sa elibereze un certificat din care sa rezulte ca nu se datoreaza TVA in Romania.

Se precizeaza ca, potrivit prevederilor legale anterioare acestor modificari, in vederea inmatricularii mijloacelor de transport noi, organele fiscale competente eliberau certificate care atestau plata TVA in Romania, iar pentru inmatricularea mijloacelor de transport care nu sunt noi in sensul art. 125 indice 1 alin. (3) din CF, organele fiscale competente eliberau certificate din care rezulta ca nu se datoreaza TVA in Romania.

In consecinta, ca urmare a noilor modificari, este necesara modificarea  formularelor "Certificat privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora, aprobate prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.128/2009.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFproiecte de ordineobligatii declarativemodificari declaratii


Data aparitiei: 18 Iulie 2011

Votati articolul "Noi proiecte de ordine ale presedintelui ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X