Piata autohtona a produselor vegetariene nu pare sa fie neaparat competitiva, insa a adus anul trecut nu mai putin de 7 milioane de euro furnizorului de produse vegetariene Sano Vita. In acest moment, compania pare sa detina suprematia in ceea ce priveste alimentele vegetariene, indiferent daca este vorba de fulgi de cereale, musli, seminte si fructe uscate, faina de diferite tipuri, miere, lapte vegetal, soia si produse din soia.
Astfel, compania a reusit sa se impuna pe piata furnizand o gama variate de produse alimentare vegetariene. Aceasta dezvoltare a afacerii din ultimii ani vine ca urmare a schimbarii de mentalitate pe care inca o mai au unii romani in ceea ce priveste regimul alimentar de tip vegetarian. Cifrele de afaceri ale acestei companii au indicat astfel cresteri de la an la an astfel incat cifra de afaceri a ajuns anul trecut la 7 milioane de euro.
In ceea ce priveste profitul net, compania a inregistrat inca din 1999 un trend ascendent, ajungand sa obtina, de la 240.000 euro in 2005, un profit net de 856.483 euro inregistrat anul trecut. Afacerea are capital exclusiv romanesc si este o afacere de familie care a ajuns sa fie unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata in aceasta nisa.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Cel mai mare consum de cereale de tip musli se inregistreaza in Bucuresti si in zona Ardealului, insa cele mai multe incasari sunt cele din urma cumparaturilor facute in hypermarketuri, pe al doilea loc fiind magazinele naturiste. In ceea ce priveste dezvoltarea in viitor, compania are in plan investitii in depozite zonale, achizitionarea de echipamente mai performante, precum si constructia unei fabrici noi. Alaturi de Sano Vita, in acelasi segment de piata mai activeaza Rommac, Titan, Nestle si Dobrogea.