Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Acte necesare infiintare pfa

infiintare pfadocumente infiintare pfainregistrare registrul comertului

Ordonanta de urgenta nr. 44 din 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale a inlocuit, incepand cu data de 25 martie 2008, Legea nr . 300 din 2004 privind autorizarea PFA si AF. Mentionam pe scurt cateva prevederi generale privind infiintarea unui PFA. 

Actul normativ aplicabil in domeniu (O.U.G. nr. 44/ 2008) reglementeaza accesul la activitatea

economica, procedura de inregistrare in registrul co mertului si de autorizare a functionarii si regimul juridic al persoanelor fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, precum si al intreprinderilor individuale si familiale.
 
Documentatia de sustinere a cererii de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii PFA
 
1.1. Carte de identitate sau pasaport - fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul
 
1.2. Document care sa ateste drepturile de folosinta asupra sediului profesional, precum contract de inchiriere, comodat, certificat de mostenitor, contract de vanzare-cumparare, declaratie de luare in spatiu sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta etc. - copie legalizata
 
1.3. Declaratie pe propria raspundere c are sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar -veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
 
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

1.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta pregatirea profesionala, daca aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale
 
1.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta experienta profesionala, daca este cazul.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
infiintare pfadocumente infiintare pfainregistrare registrul comertului

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Martie 2012


Votati articolul "Acte necesare infiintare pfa":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 12 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie utilaj din EU de catre microintreprindere

Intrebare: Buna ziua,

va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: doresc sa achizitionez un utilaj din Spania care costa 40000 euro fara TVA. Plata se face 30% in avans, diferenta la livrare. Livrarea dureaza 2-3 luni de la plata integrala a avansului.

In prezent eu detin o microintreprindere, deci neplatitoare de TVA, si daca am inteles bine atunci cand achizitionez acest utilaj trebuie sa platesc TVA-ul aferent statului roman, adica daca platesc avansul de 12000 euro in luna decembrie 2014 atunci trebuie sa platesc TVA de 24 % pana la data de 25 ianuarie 2015 si daca primesc utilajul in luna martie 2015, atunci trebuie sa platesc statului roman 24 % din diferenta (din 28000 euro) pana la data de 25. aprilie 2015. Prima intrebare este daca am inteles corect codul fiscal si cum as putea face sa aman plata TVA-ului aferenta avansului, adica as vrea sa stiu daca as putea sa platesc TVA-ul aferent intregii achizitii in luna aprilie 2015?

Mai apoi as dori sa stiu daca as putea (tot in ideea de amana plata TVA-ului) sa ma inregistrez prin optiune ca platitor de TVA incepand sa zicem cu luna decembrie 2014, sa platesc avansul spre finalul lunii decembrie, sa inregistrez achizitia ca taxare inversa si sa raman platitoare de TVA pana dupa plata integrala a utilajului si mai apoi sa optez din nou sa devin neplatitoare. Inteleg ca atunci va trebui sa platesc TVA-ul dedus prin taxare inversa prin ajustare de taxa, dar va rog sa imi explicatii ce presupune exact acest lucru. De asemenea as vrea sa stiu ce se intampla atunci cand ma inregistrez prin optiune ca platitoare de TVA cu stocurile de materiale si cu imobilizarile achizitionate inaintea datei de la care devin platitoare de TVA.

Sper ca am fost suficient de clara in intrebari....chiar am nevoie de acest utilaj si mi se pare nedrept sa platesc TVA in avans fara a avea macar utilajul in unitate pentru a putea lucra cu el.

Va multumesc anticipat pentru raspuns!

Raspuns: Avand in vedere ca valoare autoturismului depaseste 10000 euro, atunci aveti obligatia inregistrarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Martie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X