email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce documente utilizam pentru evidenta imobilizarilor corporale

evidenta imobilizari corporalenumerotare mijloace fixeamortizare imobilizari corporaleRegistrul mijloacelor fixe

Pentru evidenta operativa a mijloacelor fixe se intocmesc urmatoarele documente:

- Registrul mijloacelor fixe pentru inregistrarea cronologica a mijloacelor fixe intrate in unitate.

Numerotarea mijloacelor fixe in cadrul registrului se face in ordinea succesiva a numerelor. Numerele de inventar ale mijloacelor fixe transferate sau scoase din functiune nu pot fi atribuite altor mijloace fixe intrate in unitate. Mijloacele fixe inchiriate se evidentiaza cu numerele de inventar atribuite de societatea care le-a dat cu chirie.

- Fisa mijlocului fix

Se intocmeste de compartimentul financiar-contabil, pentru fiecare mijloc fix in parte. Se pastreaza pe grupe de mijloace fixe, in ordinea codurilor din clasificarea imobilizarilor corporale, iar in cadrul acestora, fisele mijloacelor fixe se grupeaza pe locuri de folosinta. Fisele mijloacelor fixe scoase din functiune sau transferate se evidentiaza separat.

Se completeaza pe baza documentelor justificative privind miscarea mijloacelor fixe sau modificarea valorii de inventar a acestora, ca urmare a completarii, imbunatatirii, modernizarii sau reevaluarii lor.

- Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale

Se intocmeste cu ocazia constatarii indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe. Amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare.

Investitiile efectuate la imobilizarile corporale inchiriate sunt amortizate pe durata contractului de inchiriere. La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii in conditiile stabilite prin contractul de
inchiriere.

Regimuri de amortizare:
a) amortizarea liniara;
b) amortizarea degresiva;
c) amortizarea accelerata.

Amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza pe baza unui plan de amortizare, de la data punerii in functiune a acestora si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare, conform duratelor de utilizare economica si conditiilor de utilizare a acestora. Durata de utilizare economica reprezinta perioada in care un activ este prevazut a fi disponibil pentru utilizare.

Amortizarea recunoscuta fiscal la determinarea profitului impozabil este cea determinata pe baza duratelor normale de functionare stabilite potrivit legislatiei fiscale in vigoare. Durata de viata utilizata in scop fiscal, pentru calculul amortizarii deductibile fiscal este cea prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 2139/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

De multe ori, in contabilitate se utilizeaza o durata de utilizare economica ce se incadreaza in intervalul specificat de hotararea mentionata, pentru a nu se crea diferente intre amortizarea contabila si cea fiscala.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evidenta imobilizari corporalenumerotare mijloace fixeamortizare imobilizari corporaleRegistrul mijloacelor fixe


Data aparitiei: 11 Iunie 2012

Votati articolul "Ce documente utilizam pentru evidenta imobilizarilor corporale":
Rating:

Nota: 4.93 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X