email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Redistribuirea sumelor defalcate din TVA ramase neutilizate pe anul 2012

TVAdefalcare sumerepartizareOMFP nr. 1297/2012



In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 687/04.10.2012, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 si art. IX din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglemetarea unor masuri fiscal-bugetare, prin care a fost aprobata  redistribuirea intre judete a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, ramase neutilizate pe anul 2012.

Redistribuirea sumelor

Sumele redistribuite se aloca pentru achitarea arieratelor inregistrate in contabilitate ale:

- unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, la data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (OUG) nr. 69/2011 pentru modificarea Ordonantei Guvernului (OG) nr. 36/2006 privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate, aprobata prin Legea nr. 88/2012;

- spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat. Prin arierate inregistrate in contabilitatea spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale se intelege numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.

Utilizarea sumelor

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale in conditiile mentionate mai sus vor fi utilizate pentru stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale:

- operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Alte precizari

Prin ordinul mentionat mai sus au mai fost aprobate:

- Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, repartizate conform prevederilor art. 7 alin. (14) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al carei model este prevazut in Anexa nr. 4;

- Situatia obligatiilor de plata catre operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari si/sau catre operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, prevazuti la art. 7 alin. (4) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al carei model este prevazut in Anexa nr. 5;

- Acordul incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. a) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al carui model este prevazut in Anexa nr. 6;

- Acordul incheiat pentru stingerea obligatiilor de plata/fiscale conform prevederilor art. 7 alin. (4) lit. b) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, al carui model este prevazut in Anexa nr. 7.

De asemenea, prin acest ordin au fost adoptate:

- Normele metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinatiile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 si art. IX din OUG nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare - in Anexa 2 ;

- Normele metodologice de utilizare a sumelor alocate pentru destinatiile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 1.297/2012 de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (14) din OG nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012 si art. IX din OUG nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare - in Anexa 3.


Sursa: DGFP Valcea


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAdefalcare sumerepartizareOMFP nr. 1297/2012


Data aparitiei: 08 Octombrie 2012

Votati articolul "MFP: Redistribuirea sumelor defalcate din TVA ramase neutilizate pe anul 2012":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X