email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce masuri ia Comisia pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala

Taxe si Impozitedrepturi de proprietate intelectualamarfa contrafacutaautoritati vamale


Intr-un singur an, serviciile vamale din UE au retinut aproape 40 de milioane de produse suspectate de incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala (DPI) asa cum se arata in raportul anual al Comisiei privind actiunile vamale pentru protejarea DPI.

Chiar daca aceasta cifra este mai mica decat cifra din 2011, valoarea marfurilor interceptate este in continuare ridicata, la aproape 1 miliard EUR. Raportul furnizeaza, de asemenea, date statistice privind tipul, provenienta si metoda de transport ale produselor contrafacute retinute la frontierele externe ale UE. tigaretele au reprezentat un numar mare de interceptari (31 %), diverse marfuri (de exemplu, sticle, lampi, adeziv, baterii, detergent pudra) au reprezentat cea de-a doua categorie ca importanta (12 %), urmata de materiale de ambalare (10 %). Coletele postale si de curierat au reprezentat in continuare aproximativ 70 % dintre interventiile vamale in 2012, cu 23 % de retineri in domeniul traficului postal privind medicamentele.

Algirdas Šemeta, Comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: "Serviciile vamale ale UE se afla in prima linie de aparare impotriva produselor contrafacute care submineaza intreprinderile care desfasoara activitati legale. Raportul de astazi arata intensitatea si importanta actiunilor serviciilor vamale in acest domeniu. Voi continua sa insist in favoarea unei si mai bune protejari a drepturilor de proprietate intelectuala in Europa, prin intermediul conlucrarii cu partenerii internationali, cu sectoarele industriale si cu statele membre."

In ceea ce priveste locul de provenienta al marfurilor contrafacute, China ramane in continuare principala sursa. Totusi, pentru anumite categorii, alte tari au fost principalele surse, cum ar fi Marocul pentru alimente, Hong Kong pentru CD-uri/DVD-uri si alte produse din tutun (in principal tigarile electronice si umpluturile lichide pentru acestea) si Bulgaria pentru materiale de ambalaj. Aproximativ 90 % din totalul cazurilor oprite in vama fie au fost distruse, fie au facut obiectul unor actiuni in justitie pentru identificarea incalcarii.
   
Astfel cum se subliniaza in Strategia UE 2020, protectia DPI reprezinta una dintre pietrele de temelie ale economiei UE si un factor determinant pentru cresterea sa viitoare in domenii precum cercetarea, inovarea si ocuparea fortei de munca. Asigurarea respectarii efective a DPI este, de asemenea, esentiala pentru sanatate si siguranta, deoarece anumite produse contrafacute (cum ar fi produsele alimentare, produsele pentru intretinere corporala si jucariile pentru copii), care sunt fabricate intr-un mediu nereglementat, pot reprezenta o amenintare serioasa la adresa cetatenilor.

Serviciile vamale ale UE joaca un rol extrem de important in ceea ce priveste oprirea intrarii in UE a produselor cu privire la care exista suspiciunea ca ar incalca drepturile de proprietate intelectuala.

Incepand cu anul 2000, Comisia a publicat un raport anual privind activitatile vamale in ceea ce priveste protejarea drepturilor de proprietate intelectuala. Aceste rapoarte, bazate pe datele transmise Comisiei de catre administratiile vamale nationale, sunt o contributie importanta la analiza incalcarii DPI in Uniune realizata de autoritatile vamale si pentru institutii UE precum Observatorul European al incalcarilor Drepturilor de Proprietate Intelectuala.

in luna iunie 2013, s-a adoptat un nou regulament privind respectarea drepturilor de proprietate intelectuala la vama (a se vedea MEMO/11/332 si MEMO/13/527). Acesta intareste normele care sunt la dispozitia autoritatilor vamale pentru a proteja drepturile de proprietate intelectuala.

La 10 decembrie 2012, Consiliul a adoptat un nou Plan de actiune vamala al UE pentru a combate incalcarile drepturilor de proprietate intelectuala pentru anii 2013-2017 (a se vedea MEMO/12/967). Obiectivele strategice ale acestui plan de actiune sunt urmatoarele:

-    punerea in aplicare si monitorizarea cu eficacitate a noii legislatii UE privind asigurarea respectarii DPI de catre autoritatile vamale;

-    combaterea comertului cu marfuri care incalca DPI in intregul lant international de aprovizionare;

-    abordarea principalelor tendinte in comertul cu marfuri care incalca DPI;

-    consolidarea cooperarii cu Observatorul European al incalcarilor Drepturilor de Proprietate Intelectuala

    si cu autoritatile de aplicare a legii.

Sursa: Comisia Europeana

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitedrepturi de proprietate intelectualamarfa contrafacutaautoritati vamale


Data aparitiei: 07 August 2013

Votati articolul "Ce masuri ia Comisia pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X