email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 20 proceduri contabile pentru institutiile publice!

proceduri contabile in institutii publiceproceduri contabile institutii publice




Procedurile contabile sunt obligatorii si in institutiile publice si in companiile private. Nu exista contabilitate fara proceduri pe care trebuie sa le realizam in mod impecabil si pe care sa le aplicam  intocmai cum spune legislatia in vigoare.

Va prezentam in randurile urmatoare 20 de proceduri contabile obligatorii in institutiile publice cu mentiunea ca acestea au fost deja colectate in format detaliat si editabil in cadrul a doua volume special adresate profesionistilor romani:

1. Procedura operationala privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor
2. Procedura operationala privind elaborarea proiectului de buget de venituri si cheltuieli al institutiei publice
3. Procedura operationala privind intocmirea, aprobarea si depunerea situatiilor financiare trimestriale si anuale ale institutiei publice
4. Procedura operationala privind efectuarea inventarierii patrimoniului institutiei publice
5. Procedura operationala privind evidenta mijloacelor fixe la locuri de utilizare si/sau pastrare
6. Procedura operationala privind eliberarea din magazie a materialelor pentru consum
7. Procedura operationala privind inregistrarea, acordarea si justificarea avansurilor in numerar in lei
8. Procedura operationala privind decontarea cheltuielilor de delegare in alta localitate, in interesul serviciului
9. Procedura operationala privind organizarea controlului financiar preventiv propriu
10. Procedura operationala privind numirea, suspendarea, schimbarea sau destituirea persoanelor responsabile sa exercite controlul financiar preventiv propriu


1. Procedura operationala privind transmiterea fara plata a bunurilor aflate in stare de functionare
2. Procedura operationala privind valorificarea activelor fixe si a bunurilor de natura obiectelor de inventar
3. Procedura operationala privind casarea activelor fixe si a bunurilor de natura obiectelor de inventar
4. Procedura operationala privind receptia bunurilor achizitionate
5. Procedura operationala privind gestionarea parcului auto
6. Procedura operationala privind operatiunile de casa
7. Procedura operationala privind evidenta bunurilor primite prin donatie
8. Procedura operationala privind pastrarea si arhivarea documentelor contabile
9. Procedura operationala privind desemnarea persoanelor responsabile cu evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale
10. Procedura operationala privind evidenta obiectelor de inventar la locurile de utilizare si pastrare

Mai multe detalii despre contabilitatea in institutii publice aici>>>



NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proceduri contabile in institutii publiceproceduri contabile institutii publice


Data aparitiei: 29 Septembrie 2014

Votati articolul "Top 20 proceduri contabile pentru institutiile publice!":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X