email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CECCAR: Noutati legislative din domeniul fiscal-contabil

OUG 74/2013OG 15/2013Ordonanta Guvernului nr. 14/2014Spatiul privat virtual

Regasiti mai jos unele noutati legislative 18.08 - 04.09.201 de interes pentru domeniul financiar-contabil.

1. Ordonanta Guvernului nr. 13/2014 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare (M. O. 616 din 21 august 2014);

2. Ordonanta Guvernului nr. 14/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor (M. O. 618 din 22 august 2014);

3. Ordonanta Guvernului nr. 17/2014 pentru modificarea art. 9 alin. 3 din O.G. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (M. O. 629 din 27 august 2014);

4. Ordonanta Guvernului nr. 23/2014 pentru completarea art. 8din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar (M. O. 636 din 29 august 2014);

5. Hotararea Guvernului nr. 724/2014 privind suplimentarea bugetului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice pe anul 2014 din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului prevazut in bugetul de stat pe anul 2014 (M. O. 635 din 29 august 2014);

6. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1015/2014 privind abrogarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 585/2005 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (M. O. 616 din 21 august 2014);

7. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1050/2014 privind instituirea si aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a regulamentului de organizare si functionare a acesteia (M. O. 615 din 20 august 2014);

8. Ordinul ministrul delegat pentru buget nr. 1071/2014 de aplicare a prevederilor art. 65 alin. 3-17 din Ordonanta Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014 (M. O. 623 din 26 august 2014);

9. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2365/2014 pentru aprobarea Procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlul de impozit (M. O. 615 din 20 august 2014);

10. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2446/2014 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (M. O. 616 din 21 august 2014);

11. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2447/2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (M. O. 616 din 21 august 2014);

12. Ordinul ministrului mediului si schimbarilor climatice nr. 1436/2014 pentru completarea anexei la Normele de aplicare a OG 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice pentru Programul operational sectorial Mediu 2007-2013, aprobate prin Ordinul ministrului mediului si schimbarilor climatice nr. 2112/2013 (M. O. 620 din 25 august 2014);

13. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1104/2014 privind organizarea si exercitarea controlului de tip preventiv prevazut la art. 65 alin. (5) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014 de catre structurile descentralizate ale Ministerului Finantelor Publice (M. O. 645 din 2 septembrie 2014);

- La art.1 alin. (1) din ordin se precizeaza ca se imputerniceste personalul din cadrul Serviciului sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale din structurile Trezoreriei Statului organizate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice/administratiilor judetene ale finantelor publice sa efectueze controlul de tip preventiv asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate, pentru achitarea platilor restante.

14. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice ( M. O. 646 din 2 septembrie 2014);

- Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice prevazuta in ordin se refera la:
- dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic;
- comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";

- conditii de comunicare prin serviciile"Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal".

15. Decizia Curtii Constitutionale nr. 366/ 2014 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor OUG nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala( M. O. 644 din 2 septembrie 2014).



de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 74/2013OG 15/2013Ordonanta Guvernului nr. 14/2014Spatiul privat virtual


Data aparitiei: 08 Septembrie 2014

Votati articolul "CECCAR: Noutati legislative din domeniul fiscal-contabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X