email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP anunta masuri de simplificare a Codului de Procedura Fiscala

masuri simplificare codul de procedura fiscalaproiect modificare codul de procedura fiscalamodificare domiciliul fiscal

Ministerul de Finante propune, prin Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, masuri destinate sprijinului mediului de afaceri si a contribuabililor prin simplificarea administrativa.

Se creeaza premisele pentru cresterea gradului de incredere a contribuabilului in sistemul fiscal prin masuri care elimina incertitudinile cu privire la modul de indeplinire a obligatiilor sau modul de exercitare a drepturilor.

Principalele modificari propuse ale Proiectului de Lege sunt:

- exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal (având in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC);

- prelungirea unor termene in care contribuabilul trebuie sa-si indeplineasca obligatiile fiscale prevazute de legislatia fiscala, pe cale generala, ca urmare a unor motive obiective determinate de anumite situatii;

- reglementarea diferentiata a aplicarii prevederilor legale referitoare la momentul de la care incepe sa curga termenul in care contribuabilul are obligatia de inregistrare fiscale;

- reglementarea datei de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori;

- exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie;



- reglementarea competentei presedintelui A.N.A.F. de a stabili, prin ordin, tipurile de declaratii fiscale care urmeaza a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice;

- reglementarea expresa a faptului ca declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent sunt considerate ca fiind depuse la data depunerii acestora la organul fiscal necompetent. Pe cale de consecinta, se propune totodata si reglementarea expresa a obligativitatii organului fiscal necompetent de a transmite respectivele declaratii fiscale la organul fiscal competent intr-un termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii declaratiei;

- evitarea eventualelor inechitati prin calcularea unor obligatii fiscale accesorii in cazul in care organul fiscal comunica contribuabilului decizii de impunere emise in baza unei declaratii fiscale dupa expirarea termenelor de plata prevazute de Codul fiscal sau alte legi care reglementeaza creante fiscale.

In acest sens, se propune reglementarea unui termen de scadenta special in functie de data comunicarii deciziei;
 

- reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport;
 

- stingerea obligatiilor fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii, sa se realizeze in functie de data comunicarii acestora contribuabilului platitorului pentru a se asigura o abordare unitara intre data stingerii prin plata si data stingerii prin compensare;
 

- includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare reglementata si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. Totodata, se propune si regula de calcul a penalitatii de nedeclarare in acest caz, regula care tine cont de sfera de aplicare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale

 PROIECTUL DE LEGE POATE FI CONSULTAT AICI.
 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri simplificare codul de procedura fiscalaproiect modificare codul de procedura fiscalamodificare domiciliul fiscal


Data aparitiei: 26 Mai 2016

Votati articolul "MFP anunta masuri de simplificare a Codului de Procedura Fiscala":
Rating:

Nota: 4.6 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X