Avem in cazul urmator, situatia in care un punct de lucru cu 5 salariati se vinde (prin contract de vanzare-cumparare) catre o alta societate. Vom vedea ce declaratii se depun la ANAF si care este sanctiunea daca vanzarea a avut loc acum un an si s-au depus declaratiile necesare.
Iata raspunsul specialistului:
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2299 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 23100 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Formularul 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (OPANAF 3698/2015), se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii.
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Declaratia se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.
Conform art. 336 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, constituie contraventie, daca nu a fost savarsita in astfel de conditii incat sa fie considerata, potrivit legii, infractiune, nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni.
Conform art. 336 alin. (2) lit. d) din Codul de procedura fiscala, contraventia prevazuta la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice.
Deci, dupa radierea la registrul comertului trebuia sa depuneti si 060 in vederea radierii punctului de lucru la ANAF. Sanctiunea se aplica de organul fiscal, conform Codului de procedura. Daca societatea nu mai ramane cu niciun salariat (daca toti salariatii erau angajati la punctul de lucru), trebuia sa depuneti si declaratia de mentiuni 010.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist