Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Ce aveti de facut pentru restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017

restituire taxe autocerere restituire taxe autodecizii anaf

Va reamintim ca, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.644/07.08.2017, contribuabilii care au achitat in perioada 01.01.2007-31.01.2017 taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si/sau timbrul de mediu pentru autovehicule, respectiv proprietarii care au achizitionat autovehicule prin sistemul de leasing financiar in perioada mentionata si care nu au beneficiat de restituire pana in prezent, pot solicita restituirea acestora, precum si a dobanzilor datorate pentru perioada cuprinsa intre data perceperii si data restituirii.

Pentru a solicita restituirea, contribuabilii pot depune pana cel tarziu in 31 august a anului urmator (31.08.2018), la organul fiscal de domiciliu, o cerere de restituire, al carei model va fi aprobat in 15 zile prin ordin comun al ministrului mediului si ministrului finantelor publice. La cerere se va anexa, in original sau in copie, documentul doveditor al platii taxei/timbrului de mediu (chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont), precum si copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare. Cererea de restituire se solutioneaza de catre organul fiscal prin decizie, care se comunica contribuabilului.

Restituirile se vor efectua in perioada 1 ianuarie 2018-31 decembrie 2018, pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, iar pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, in perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. Restituirea sumelor se realizeaza in contul bancar indicat de solicitant in cerere.

Contribuabilii carora li s-au emis deja decizii de restituire pentru taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, si mai au sume ramase de restituit, precum si cei care au depus deja cerere pe vechea legislatie, nu mai depun cerere, ci sumele ramase li se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (normele se vor aproba in 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta). De asemenea, pentru cei care mai au sume ramase de restituit, reprezentand timbrul de mediu, pentru care au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, acestea se restituie, din oficiu, de organele emitente ale deciziilor, in termen de maximum un an de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta.

Hotararile judecatoresti definitive care au ca obiect restituirea taxelor auto, pentru care nu au fost emise decizii de solutionare a cererii de restituire, precum si cele care devin executorii dupa 31.08.2018, se aduc la indeplinire potrivit dispozitiilor stabilite de catre instanta, de catre organul fiscal central sau Administratia Fondului pentru Mediu (in functie de unde depune contribuabilul hotararea judecatoreasca), prin decizie.

Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

 

Sursa: DGRFP Brasov

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
restituire taxe autocerere restituire taxe autodecizii anaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2017


Votati articolul "Ce aveti de facut pentru restituirea taxelor auto achitate in perioada 01.01.2007-31.01.2017":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Evitarea incarcarii in contabilitate a unor facturi

Intrebare: Buna ziua,

Am un SRL si sunt pe cale sa formez un lant de magazine de cartier cu scopul de a achizitiona marfa la preturi mai mici de la furnizori. Ideea e sa fac eu comenzile prin firma mea si marfa sa fie livrata direct la magazine.

Metoda fireasca ar fi sa cumpar eu marfa si sa o revand magazinelor, ceea ce inseamna practic distributie, dar nu asta e scopul. Daca as proceda asa va trebui sa platesc impozit pe venit (firma e microintreprindere) si asta ar creste costurile produselor.

Ideal ar fi sa nu incarc deloc aceasta marfa in contabilitatea mea. Se poate asa ceva? Daca da va rog sa ma indrumati putin.

O alta metoda ar fi ca furnizorii sa faca facturi direct pentru clienti, dar este destul de complicat pentru ca ar fi foarte multe facturi si e greu sa conving furnizorii.

Daca se cunoste alta metoda va rog sa imi spuneti cum as putea proceda.

Raspuns: Un lant de magazine, in opinia mea trebuie sa utilizeze un brand comun. Modul de aprovizionare comun...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 097 - termen de depunere si instructiuni de completare

    • Aveti nelamuriri in ceea ce priveste modelul si continutul declaratiei 097? Va prezentam mai jos ce reprezinta mai exact acest formular fiscal, ce categorie de contribuabili este vizata, dar si cum trebuie completat fara greseli. Salvati si termenul de depunere ca sa evitati suprizele neplacute pe care le puteti avea ulterior. Ce este declaratia 097? Formularul 097 reprezinta Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii siste...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X