Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Demersuri la ONRC pentru radiere PFA: ce documente sunt necesare

Data actualizarii: 31 Iulie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Demersuri la ONRC pentru radiere PFA: ce documente sunt necesare
radiere pfaradiere srlDocumente radiere ANAFDocumente radiere onrc

Conform Ordonantei de urgenta nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale:

Art. 21.
(1) PFA isi inceteaza activitatea si este radiata din registrul comertului in urmatoarele cazuri:
a) prin decesul titularului PFA;
b) prin vointa titularului PFA;
c) in conditiile art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Cererea de radiere, insotita de copia certificata pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupa caz, se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul profesional, de catre orice persoana interesata.
(3) Dispozitiile art. 11 13 se aplica in mod corespunzator.

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale! Parcurgeti aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evitati pasii gresiti, economisiti timp si bani!

Radiere PFA - documente necesare

Documentele necesare radierii PFA de la ONRC sunt urmatoarele:


1. Cererea de inregistrare formular, bifata la pct. 4 radiere, cu indicarea motivului radierii;

NOTA: Art. 21, art. 27 si art. 33 din OUG nr. 44/2008: Cererea de radiere, insotita de copia certificata pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupa caz, se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul profesional, de catre orice persoana interesata.

Art. 120 din Legea nr. 265/2022:
(1) Orice persoana fizica sau juridica prejudiciata ca efect al unei inmatriculari ori printr o mentiune in registrul comertului are dreptul sa ceara judecatoriei, in cazul profesionistilor persoane fizice, si tribunalului/tribunalului specializat, in cazul profesionistilor persoane juridice, radierea inregistrarii generatoare de prejudicii si, dupa caz, repunerea in situatia anterioara, in tot sau numai cu privire la anumite elemente ale acesteia. (2) Cererea se depune la oficiul registrului comertului in care este inregistrat profesionistul si despre aceasta se face mentiune in registrul comertului. In termen de 3 zile lucratoare de la data depunerii, oficiul registrului comertului inainteaza cererea judecatoriei, tribunalului/tribunalului specializat in a carui raza teritoriala se afla sediul profesionistului, iar in cazul sucursalei infiintate in alt judet, la cererea persoanei juridice prejudiciate, la tribunalul/tribunalul specializat din judetul in care isi are sediul sucursala. (3) Instanta se pronunta asupra cererii cu citarea oficiului registrului comertului si a profesionistului. (4) Hotararea judecatoreasca de solutionare a cererii poate fi atacata numai cu apel, iar termenul de apel curge de la pronuntare, pentru partile prezente, si de la comunicare, pentru partile lipsa. (5) Oficiul registrului comertului va efectua radierea si va publica hotararea judecatoreasca definitiva in Buletin. in acest scop, instanta va comunica oficiului registrului comertului hotararea judecatoreasca ramasa definitiva.

2. Documentul care atesta motivul radierii:

• In cazul radierii intreprinderii familiale, se va atasa actul aditional la acordul de constituire, din care sa rezulte ca mai mult de jumatate dintre membrii intreprinderii cer incetarea acesteia, ori documentele din care sa rezulte ca mai mult de jumatate dintre membrii intreprinderii se retrag din intreprindere.
• In cazul decesului persoanei fizice autorizate sau al intreprinzatorului titular al intreprinderii individuale ori a mai mult de jumatate din membrii intreprinderii familiale, se va/vor atasa certificatul/certificatele de deces in copie certificata de parte.
• Hotararea judecatoreasca privind radierea formei de organizare.

3. Daca este cazul, dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

Documentele necesare pentru inregistrarea la ONRC a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale pot fi vizualizate AICI >>

Cererea de inregistrare si inscrisurile prevazute de lege se depun de catre solicitant la sediul oficiului registrului comertului din raza judetului unde se afla sediul profesional / la oricare dintre sediile oficiilor registrului comertului direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii https://portal.onrc.ro/, va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica calificata.

Atentie! In aceasta lucrare gasiti, in primul rand, informatii practice legate de absolut toate demersurile pe care le aveti de facut in cazul unei radieri. Este explicat in detaliu intreg procesul care trebuie parcurs, intr-o maniera limpede, care va permite sa fiti 100% pregatit cu tot ce va solicita ONRC sau ANAF.


Foto: pexels.com









Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X