Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.
In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor care necesita expertiza specializata.
Astfel, platitorii de impozit pe profit si microintreprinderile pot sa isi externalizeze anumite activitati catre profesionisti calificati, pastrandu-si totodata controlul asupra deciziilor esentiale. In acest mod, toate activitatile economice sunt desfasurate conform planurilor si instructiunilor stabilite, oferind totodata protectie legala ambelor parti implicate.
- Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.? ...detalii aici >>
- De ce sa nu incheiati un contract de servicii sau chiar un contract de munca pentru rezolvarea acelor sarcini specifice unde e nevoie de profesionisti?
- Ce avantaje va ofera contractul de mandat?
La aceste intrebari raspunde impecabil lucrarea Contractul de mandat. Optimizare fiscala. Avantaje si dezavantaje, care nu numai ca va ofera o analiza juridica limpede pe acest subiect, ci va si pune la dispozitie ghiduri practice privind utilizarea contractului de mandat in diferite scenarii economice. Va invitam sa o parcurgeti si sa aplicati in interesul dvs. informatiile valoroase prezentate.
Contractul de mandat este extrem de util pentru administrarea unei societati
Spre deosebire de contractul de munca, contractul de mandat nu este guvernat de Codul muncii, ci de Codul civil, ceea ce ii confera o flexibilitate sporita in stabilirea termenilor si conditiilor colaborarii.
Din acest motiv, contractul de mandat constituie o alternativa mai flexibila, care este adesea preferata pentru functiile de conducere, cum ar fi cea de administrator. Astfel contractul de mandat este utilizat frecvent pentru a oficializa relatia unei societati cu administratorul ei, in schimbul unei remuneratii.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Prin intermediul unui contract de mandat, administratorul isi asuma responsabilitatea de a actiona in numele companiei, luand decizii importante in interesul acesteia, practic in orice situatie, asigurand astfel bunul mers al afacerii si continuitatea acesteia.
Apar insa o serie de intrebari:
- Care este diferenta intre contractul de mandat si o procura?
- Care sunt aspectele obligatorii pe care trebuie sa le contina un contract de mandat? ...click aici >>
- Indemnizatia obtinuta in baza unui contract de mandat intra in categoria veniturilor asimilate salariilor? Este supusa acelorasi impozite si contributii ca un salariu obisnuit?
- Contractul de mandat se declara in Revisal?
- Ce se intampla daca remuneratia administratorului este inferioara salariului minim pe economie? Contributiile datorate trebuie ajustate la nivelul salariului minim, ca in cazul contractelor de munca part-time?
- Administratorii cu contract de mandat pot primi bonuri de masa? ...click aici >>
- Perioada in care o persoana lucreaza in baza unui contract de mandat constituie stagiu de cotizare pentru sistemul public de pensii?
- Ce cheltuieli poate deconta un administrator cu contract de mandat? Isi poate deconta, de exemplu, cheltuielile cu ochelarii? ...click aici >>
- Baza de calcul pentru CAS si CASS in cazul contractelor de mandat se plafoneaza in vreun mod (la 5 salarii brute stabilite in legea bugetului de stat pe anul 2024)?
- Care sunt aspectele obligatorii pe care trebuie sa le contina un contract de mandat? Etc.
Raspunsurile la aceste intrebari si la multe-multe altele sunt prezentate in mod profesionist in lucrarea pe care v-o punem la dispozitie.
...Click aici pentru cuprinsul lucrarii >>
IMPORTANT!
Contractul de mandat este extrem de util pentru microintreprinderile din Romania, care, pentru mentinerea statutului fiscal avantajos, trebuie sa indeplineasca conditia de a avea un salariat. Ele pot incheia in acest sens un contract de mandat, nu unul de munca, beneficiind in consecinta de o serie de avantaje din punct de vedere fiscal si administrativ. Detalii in lucrare.
Venituri neimpozabile in cazul contractului de mandat
Exista o serie de venituri neimpozabile in cazul administratorilor cu contract de mandat care, odata acordate, nu se impoziteaza cu impozit pe venit si nici cu contributii sociale obligatorii, nefiind considerate avantaje la nivelul persoanei fizice:
- Diurna (indemnizatie si orice alte sume de aceeasi natura)
- Cheltuielile efectuate de angajator/platitor pentru pregatirea profesionala si perfectionare
- Contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/platitor cu acoperirea costurilor cu testarea epidemiologica si/sau vaccinarea
- Avantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul acordarii si la momentul exercitarii acestora
- Avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50%
Fiecare dintre aceste venituri este analizat de o maniera completa in lucrare, cu explicatii si temeiuri legale.