email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu KPMG: Statele cu cele mai scazute nivele fiscale

studiu kpmgfiscalitate

 

 

     Modificarile cotelor de impozit, stimulentele fiscale si cursul de schimb valutar sunt factori determinanti. Desi Mexic este statul cu cel mai scazut nivel al fiscalitatii, sistemele fiscale din Australia, Canada si Olanda devin din ce in ce mai atractive datorita flexibilitatii sistemului lor fiscal, arata studiul KPMG "Alternative competitive 2010, Raport Special pe tema fiscalitatii", remis redactiei.

     Dintre tarile studiate, Mexic a inregistrat cel mai mic ITT, de 59,9. Altfel spus, costul fiscal total in Mexic este cu 40.1% mai mic decat in SUA, tara de referinta pentru 100%. Canada, Olanda, Australia si Marea Britanie au, de asemenea, costuri ITT mai mici decat SUA. La capatul opus al clasamentului, Franta a obtinut un scor ITT de 181,4, ceea ce inseamna ca statul perpece taxe cu 81.4% mai mari decat standardul, ITT pentru SUA.

     "Studiul arata ca nu exista o abordare standard in stabilirea politicii fiscale in randul tarilor analizate", a afirmat Serban Toader, Senior Partner al KPMG in Romania. "Desi tipurile de taxe utilizate pentru a obtine venituri la bugetul de stat sunt - mai mult sau mai putin - similare, modul in care aceastea sunt calculate si aplicate variaza pe o plaja extrem de mare. Deciziile unui stat in privinta politicii fiscale pot afecta semnificativ costul unei afaceri in acea tara".

     Clasamentul ITT (Indexul Taxelor Totale) din 2010 pastreaza proportiile celui din 2008. Canada a depasit Olanda, iar Marea Britanie, SUA - desi aceste tari erau atat de apropiate in 2008, incat au fost necesare doar modificari minore ale ITT pentru a schimba ordinea.

     Cele mai importante diferente intre clasamentul din 2008 si cel din 2010 sunt:

     - Japonia a coborat doua pozitii, de pe locul sapte pe locul noua, si este singura tara care a obtinut un scor ITT mai crescut in clasamentul din 2010 comparativ cu cel din 2008. Aceasta modificare a fost cauzata de aprecierea puternica a yenului in ultimii doi ani, ceea ce a crescut costul in USD al taxelor care nu se bazeaza pe venituri platite in Japonia.
     - Italia a urcat o pozitie, de pe locul noua pe locul opt, fiind tara cu cea mai mare scadere a ITT dintre cele analizate. Imbunatatirea se datoreaza stimulentelor fiscale oferite pentru investitiile noi in 2010. Din acest punct de vedere, imbunatatirea ar putea fi doar un efect pe termen scurt.
     - Australia si-a pastrat locul obtinut in 2008 - patru - insa se claseaza pe pozitia secunda din perspectiva scaderii ITT in tarile analizate. Modificarea se datoreaza schimbarilor aduse in domeniul stimulentelor fiscale oferite in 2010 pentru cercetare si dezvoltare.
   
 "Impozitele pe venituri reprezinta, de obicei, pana la 12% din costurile legate de o locatie. Acest cost este relativ scazut in comparatie cu alte costuri, precum cele asociate cu forta de munca (46-85% din costurile specifice unei locatii), facilitati (2-18%) si transport (5-18%). Totusi, desi taxele nu reprezinta cea mai mare parte din costurile totale, acestea variaza foarte mult in functie de locatie. Iar intrucat costurile fiscale pot varia mai mult decat alte costuri, acestea pot avea o importanta mai mare decat altele in procesul decizional pentru alegerea locatiei unei afaceri", a afirmat Toader.

     "Romania nu a fost inclusa in studiul KPMG, dar acesta prezinta cateva lectii foarte interesante. Studiul ne arata ca stabilirea poverii fiscale totale pentru un investitor este complexa si implica mult mai multe decat cota de impozit pe profiturile unei companii. Un alt aspect relevant pentru Romania este costul administrarii taxelor. Romania are o cota scazuta de impozit pe profit (16%), dar are si multe alte taxe. Aceasta inseamna pentru contribuabili ca sunt nevoiti sa aloce prea mult timp pentru administrarea taxelor, utilizand resurse ce ar putea fi folosite in activitatea productiva. In plus, contributiile sociale sunt mari, iar beneficiile sunt limitate, ridicand costul fortei de munca", a adaugat Toader.

     "O alta concluzie a acestui studiu este ca taxele reprezinta doar o parte dintre multele costuri ale unei afaceri atunci cand se decide in ce tara sa fie implementata o investitie. Romania are dezavantajul unei infrastructuri slab dezvoltate, ceea ce genereaza costuri crescute pentru afaceri. De exemplu, reteaua slaba de sosele si cai ferate inseamna ca transportul de bunuri dintr-o parte intr-alta a tarii este un proces lent si anevoios. Avand in vedere fondurile europene disponibile pentru a sprijini proiectele de infrastructura, Guvernul ar trebui sa acorde o prioritate maxima pentru modernizarea infrastructurii tarii, pe langa asigurarea unui climat fiscal avantajos pentru afaceri", a mai declarat Toader. 

     Raportul evalueaza competitivitatea in domeniul taxelor percepute in 95 de orase din zece tari (Australia, Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii). Analiza se concentreaza pe 41 de orase importante cu o populatie de peste doua milioane de locuitori si compara povara fiscala totala a companiilor, inclusiv impozitele pe venit, impozitele pe capital, impozitele indirecte, impozitele pe proprietate, precum si diverse alte taxe locale achitate de companii la care se adauga si costurile cu forta de munca. Raportul compara costul total al taxelor intre diferite tari si orase prin intermediul scorului ITT (Indexul Taxelor Totale) atribuit fiecarei locatii, exprimat ca procentaj din totalul taxelor platite de societati in SUA. Un scor mai mic este mai bun, acesta insemnand costuri fiscale reduse pentru mediul de afaceri.
   
 Analiza se bazeaza pe informatii despre costuri, colectate in principal intre iulie 2009 si ianuarie 2010. Taxele reflecta cotele aplicate la 1 ianuarie 2010 si incorporeaza orice schimbare anuntata la acea data dar care urma sa fie implementata ulterior. Taxele si alte informatii legate de taxe sunt supuse modificarilor legislative, deciziilor judecatoresti sau hotararilor administrative. In aceeasi masura, rata de schimb valutar si alti factori care influenteaza costurile se pot schimba in timp.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
studiu kpmgfiscalitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 18 Mai 2010


Votati articolul "Studiu KPMG: Statele cu cele mai scazute nivele fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 18 Mai 2010 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X