Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Bilantul de lichidare al unei societati comerciale trebuie intocmit de un lichidator autorizat?

Data aparitiei: 19 Octombrie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bilantul de lichidare al unei societati comerciale trebuie intocmit de un lichidator autorizat?
bilant de lichidarelichidator autorizatlichidare societate

Intocmirea bilantului de lichidare este o sarcina complexa care trebuie gestionata cu atentie. Acest document este esential pentru a asigura o lichidare corecta si legala a societatii comerciale, in conformitate cu legislatia in vigoare si cu respectarea drepturilor tuturor partilor interesate.

Lichidare societate comerciala - explicatiile specialistului

Conform art. 235 din Legea nr. 31/1990 a societatilor, cu modificarile si completarile ulterioare:

In societatile in nume colectiv, in comandita simpla si in cele cu raspundere limitata, asociatii pot hotari, o data cu dizolvarea, cu cvorumul si majoritatea prevazute pentru modificarea actului constitutiv, si modul de lichidare a societatii, atunci cand sunt de acord cu privire la repartizarea si lichidarea patrimoniului societatii si cand asigura stingerea pasivului sau regularizarea lui in acord cu creditorii.

(2)Prin votul unanim al asociatilor se poate hotari si asupra modului in care activele ramase dupa plata creditorilor vor fi impartite intre asociati, caz in care la cererea de radiere a societatii se anexeaza si dovada indeplinirii obligatiei de calculare, retinere si plata a impozitului pe venit din lichidarea societatii, prevazuta la art. 97 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a impozitului pe veniturile realizate de nerezidenti din lichidarea unui rezident, prevazut la art. 223 alin. (1) lit. o) coroborat cu art. 224 din aceeasi lege. In lipsa acordului unanim privind impartirea bunurilor, va fi urmata procedura lichidarii prevazuta de prezenta lege.

(3)Transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor ramase dupa plata creditorilor are loc la data radierii societatii din registrul comertului.

4)Registrul va elibera fiecarui asociat un certificat constatator al dreptului de proprietate asupra activelor distribuite, in baza caruia asociatul poate proceda la inscrierea bunurilor imobile in cartea funciara.

De asemenea, informatile cu privire la lichidarea societatii ar trebui sa se regaseasca in actul constitutiv al societatii.

Situatiile financiare de lichidare, pot fi intocminte si de alta persoana (ex. expertul contabil) daca este vorba de lichidarea voluntara a societatii.

Mai multe informatii, cu privire la aspectele juridice ale lichidarii societatilor comerciale, le puteti gasi aici >>


Raspuns oferit in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pexels.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X