Parlamentarii coalitiei propun Guvernului crearea "grupului de TVA", un prim pas spre Legea holdingului
Cu certitudine, Guvernului ii va fi avansata propunerea de crestere a cotei dividendelor intreprinderilor de stat care se varsa la buget la 80%. In schimb, o propunere initiala a PDL a fost modificata consistent dupa discutiile cu partenerii din coalitia de guvernamant. Este vorba de o modificare a Codului Fiscal prin care contribuabilii nou infiintati care investesc 1.000.000 de euro si creeaza cel putin 50 de locuri de munca primesc o scutire de cinci ani de la plata impozitului de profit, cu conditia ca firma respectiva sa functioneze cel putin zece ani.
Liderii coalitiei vor discuta zilele acestea setul de masuri de stimulare a mediului economic sustinute de parlamentarii partidelor aflate la guvernare, printre ele aflandu-se si crearea "grupului de TVA" care ar putea reuni firmele cu actionariat comun sub umbrela unei firme-lider.
Deputatul PDL Vasile Gherasim, care face parte din grupul de parlamentari ai coalitiei care au elaborat propunerile de stimulare a mediului de afaceri, a afirmat ca setul de propuneri cu care au venit democrat-liberalii a fost amendat si cu propuneri din partea reprezentantilor celorlalte partide din coalitie, printre ei mentionandu-i liderul grupului minoritatilor Varujan Pambuccian si pe Mircea Cosea (UNPR).
Democrat-liberalul a precizat, pentru NewsIn, ca Mircea Cosea (UNPR) a propus constituirea "grupului de TVA". "Grupul de TVA este un prim pas catre o lege a holdingului si este un grup de firme care are cam aceeasi actionari si care va avea o firma-lider care sa se ocupe de taxe si toate chestiunile legate de impozite", a spus pedelistul. De asemenea, este luata in calcul o alta lege a parteneriatului public-privat care sa o completeze pe cea adoptata recent de Parlament, lege speciala care sa se refere la stat si la parteneriatele pe care acesta le deruleaza cu companii mari sau holdinguri.
Gherasim a precizat ca propunerile venite din partea parlamentarilor urmeaza sa fie analizate de catre Executiv. "Acum suntem in stadiul in care este nevoie de un arbitru, de o echipa de analiza stabilita la nivelul Guvernului care sa ne spuna care masuri sunt fezabile sau nu. Pentru ca unele idei foarte bune pe care le-am avut, in lipsa unor informatii complete, se pot dovedi niste gogomanii. De aceea, cei de la guvern trebuie sa ne spuna exact care se pot aplica si care nu", a declarat Gherasim.
Cu certitudine, Guvernului ii va fi avansata propunerea de crestere a cotei dividendelor intreprinderilor de stat care se varsa la buget la 80%. In schimb, o propunere initiala a PDL a fost modificata consistent dupa discutiile cu partenerii din coalitia de guvernamant. Este vorba de o modificare a Codului Fiscal prin care contribuabilii nou infiintati care investesc 1.000.000 de euro si creeaza cel putin 50 de locuri de munca primesc o scutire de cinci ani de la plata impozitului de profit, cu conditia ca firma respectiva sa functioneze cel putin zece ani. "Am facut aceasta masura si mai liberala astfel ca am scazut suma investita de la 1.000.000 de euro la 500.000, numarul de locuri de munca l-am redus la 25. Au fost discutii aprinse daca sa pastram durata de 10 ani de functionare a firmei si pana la urma s-a renuntat la ea pentru ca, indiferent cat merge o firma, ea plateste taxe la stat si asigura locuri de munca", a declarat deputatul PDL.
Gherasim a estimat ca setul de masuri de stimulare a mediului economic ar putea intra luni in discutia conducerii coalitiei de guvernamant. Pe de alta parte, vicepresedintele PDL Ioan Oltean a apreciat ca pachetul acesta ar putea fi adoptat dupa 1 august.
Pe 4 iunie, un grup de sase deputati PDL - Roberta Anastase, Sulfina Barbu, Vasile Gherasim, Sever Voinescu, Zanfir Iorgus si Ioan Oltean - a trimis guvernului un set de sapte masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri si relansare economica. Prima masura vizeaza cresterea la 80% a cotei din dividendele intreprinderilor de stat care se varsa la buget. In al doilea rand, pedelistii propun o deducere fiscala (pe baza de bon fiscal) de 10% din valoarea taxei pe valoarea adaugata pentru lucrari de renovare/modernizare a locuintelor si cladirilor. Initiatorii amendamentului sustin ca masura ar putea conduce la o crestere economica potentiala de 0,3%, in conditiile in care reparatiile si renovarile au pondere de 32% din lucrarile de constructii totalizand 37 de miliarde de lei.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examen Consultant Fiscal 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Democrat-liberalii sustin si amendarea Codului Fiscal in sensul introducerii unui nou articol, art 37 indice 1: "Contribuabilii nou infiintati care investesc in achizitionarea de mijloace fixe amortizabile in valoare totala de minimum 1 milion de euro si creeaza cel putin 50 de noi locuri de munca, intr-o perioada de 1 an de la data inregistrarii, potrivit legii, beneficiaza de scutire de la plata impozitului pe profit pentru o perioada de 5 ani incepand cu anul fiscal urmator celui in care sunt indeplinite conditiile respective". Beneficiarii acestei masuri trebuie sa realizeze venituri impozabile pentru alti 5 ani de la incetarea facilitatii, in caz contrar urmand sa plateasca impozit pe profit pe cei cinci ani, la care se vor adauga penalitati de intarziere.
A patra masura vizeaza modificarea Codului de Procedura Fiscala astfel incat dobanda pentru fiecare zi de intarziere de plata a impozitelor sa fie de 0,04%, cuantumul dobanzii putand fi modificat prin legile anuale ale bugetului. In al cincilea rand, deputatii PDL vor sa reglementeze compensarea fiscala astfel incat datoriile firmelor catre bugetul de stat sa fie compensate, daca este cazul, cu creantele pe care statul le are la respectivele firme. "Daca legea nu prevede altfel, compensarea opereaza de drept cand creantele exista deodata, fiind deopotriva, lichide si exigibile", prevede unul din alineatele respectivului amendament. Urmatoarea propunere este legata de cea precedenta stipuland abrogarea articolului 122 din Codul de Procedura Fiscala ce se refera la majorari de intarziere in cazul compensarii.
PDL vizeaza si modificarea articolului 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico - financiare, astfel incat cererile de amanare la plata a obligatiilor fiscale datorate si neachitate se pot depune pana la data de 30 iunie 2011. "Avand in vedere ca starea de criza economica persista si chiar s-a accentuat, este necesara mentinerea facilitatilor fiscale acordate prin amanarea la plata. Aceasta masura sprijina operatorii economici aflati in dificultate economica temporara generata de lipsa lichiditatilor", motiveaza initiatorii.