Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Conform datelor la 31 decembrie 2025, societatea SRL devenea platitoare de impozit pe profit incepand cu 01.01.2026. Societatea a depus declaratia 700 prin care trece la impozit pe profit cu data de 01.04.2026. ANAF a calculat impozit pe profit aferent perioadei trim. 1 2026 in suma de 49.000 si nu a tinut cont de cheltuielile aferente trim. 1 2026. Cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala care face comert cu gaze si energie poate lua cu imprumut bani de la o persoana juridica, alta decat administratorul sau asociatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X SRL inregistreaza urmatoarea situatie:
2023 pierdere fiscala 11.755 lei
2024 pierdere fiscala 2.062 lei
2025 pierdere fiscala 2.258 lei
Profitul inregistrat la 30.09.2026, pentru perioada 1.01.2026-30.09.2026, inainte de calculul impozitului pe profit este de 574,76 de lei. Este corect, din punct de vedere fiscal, urmatorul calcul: impozitul de profit pentru perioada ianuarie - septembrie 2026 este (574,76 - 574,76*70%)*16% =27,58 lei ~ 28 lei ?
Am considerat ca se recupereaza din...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: La o firma s-a anulat TVA in anul 2024 datorita faptului ca nu a avut activitate, deci nimic in decontul de TVA care s-a depus regulat cu zero. De atunci aceasta firma nu a lucrat deloc, nu este suspendata la ONRC, am depus declaratiile trimestriale si bilantul contabil la timp. Acum aceasta firma doreste sa-si reia activitatea, dar doreste sa ramana neplatitoare de TVA pana la limita legala. Ce demersuri trebuie sa facem in acest sens? Ce declaratii trebuie depuse pentru a fi in regula din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<