Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Lucrari de modernizare. Inregistrari contabile

Data actualizarii: 22 Noiembrie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
OMFP 3055 / 2009inregistrari contabilelucrari modernizare



Intrebare:

Pentru a oferi informatii pertinente in cazul inregistrarilor contabile aferente lucrarilor de modernizare pentru unitatile comerciale, se da ca exemplu o societate care a achizitionat un chiosc degradat in proportie de 70%. Contractul dintre cele 2 societati s-a incheiat in 2009, factura de achizitie a cladirii a fost facuta in octombrie 2011 in valoare de 1 leu, fara TVA. Pe 15 octombrie 2011 s-a facut si o receptie a lucrarii, de catre primarie, privind modernizarea chioscului in valoare de 8974 lei. Problema care va trebui lamurita in acest caz se refera la faptul ca modernizarea s-a facut de catre societatea care a achizitionat-o, in regie proprie, fara sa introduca nicio factura de materiale. Cum se va introduce astfel in contabilitate aceasta modernizare si care vor fi notele contabile pe care va trebui sa le intocmeasca societatea in cauza?

Raspuns:

Aceasta modernizare efectuata la acel chiosc presupune majorarea valorii acestuia. Avand in vedere faptul ca, asa cum ati specificat, nu aveti documente, in sensul ca nu se pot justifica acele cheltuieli efectuate pentru modernizare, majorarea valorii se considera ca o subventie (ceva primit cu titlu gratuit).

Drept urmare, inregistrarea in contabilitate este urmatoarea:

212 = 4758 "Alte sume primite cu caracter de subventii pentru investitii"   8974 lei

Chioscul trebuie inregistrat de dvs. la grupa constructii si ii veti da o anumita perioada de amortizare, sa zicem 16 ani, conform catalogului.
Lunar veti amortiza constructia (modernizarea):

6811 = 2812 47 lei (=8974 / 16 ani / 12 luni)

si, concomitent, veti inregistra reluarea la venit a subventiei, cu suma egala cu amortizarea:
4758 = 7584 "Venituri din subventii pentru investitii"  47 lei.
 
Rezulta ca atat contabil, cat si fiscal, rezultatul din aceasta operatie este zero. Cheltuiala cu amortizarea este deductibila, iar contul 7584 este venit impozabil. Retineti ca trebuie depusa la Directia de taxe si impozite locale o noua declaratie pentru stabilirea impozitului pentru chiosc.
 
Baza legala:

    CAPITOLUL IV: PLANUL DE CONTURI GENERAL si CAPITOLUL VII: FUNCTIUNEA CONTURILOR din Reglemetarile conforme cu Directivele Europene aprobate prin OMFP 3055 / 2009 - cu modificarile si completarile ulterioare.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X