Inspectia fiscala poate fi suspendata pana la punerea la dispozitie a dosarului preturilor de transfer. Conform art. (3), in situatia in care contribuabilul declina prezentarea unui dosar al preturilor de transfer sau prezinta unul incomplet, acest lucru indreptateste organele de control fiscal sa estimeze cuantumul preturilor de transfer conform procedurilor din anexa 3 la Ordinul nr. 222/2008.
Conform art. (5) din ordinul mentionat, in cazul in care contribuabilul aplica acorduri de pret in avans emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, nu mai este necesara intocmirea si prezentarea dosarului preturilor de transfer pentru tranzactiile si peri oadele la care se refera acordurile.
Stabilirea dosarului preturilor de transfer este deci un proces laborios si care necesita cheltuieli destul de mari, deoarece presupune mai mult decat cunostinte de fiscalitate si contabilitate. Va fi nevoie sa detineti si sa analizati informatii despre procesul de productie al bunurilor sau serviciilor tranzactionate, despre pietele pentru aceste bunuri, functionarea si tendintele acestor piete si modul in care fluctuatiile acestor tendinte influenteaza preturile tranzactiilor pe care le realizati.
De asemenea, pe langa implicarea practic a tuturor departamentelor din organizatie, trebuie sa asigurati transparenta totala privind modul de organizare a grupului, a fluxurilor banesti in cadrul grupului, sa obtineti o prezentare detaliata a costurilor si a modului de formare a preturilor interne si, mai ales, trebuie sa aveti acces la sau sa construiti o baza de date cu tranzactii similare atat in ceea ce priveste filialele apartinand aceleiasi companii, dar activand in tari diferite, cat si baze de date referitoare la tranzactii similare si modul de formare a preturilor in aceeasi tara intre contribuabili activand in aceeasi industrie, dar apartinand unor corporatii diferite.
Pe 25 ianuarie 2010, Comisia Europeana (CE) a decis sa prelungeasca mandatul Forumului Unit al Uniunii Europene pentru Preturile de Transfer (FMPT) pana in luna martie 2015. Sarcinile acestui grup sunt urmatoarele:
1. sa creeze o platforma unde expertii din cadrul intreprinderilor si al administratiilor fiscale nationale sa poata discuta probleme legate de preturile de transfer care constituie obstacole pentru activitatile comerciale transfrontaliere din cadrul Uniunii;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
2. sa consilieze Comisia cu privire la aspectele fiscale legate de preturile de transfer;
3. sa sprijine Comisia in gasirea unor solutii practice, compatibile cu Ghidul OCDE referitor la preturile de transfer pentru companiile multinationale si administratiile fiscale, pentru a asigura o aplicare mai uniforma a normelor privind preturile de transfer in cadrul Uniunii.
Propunerea pentru o Baza de impozitare consolidata comuna pentru corporatii pe care grupul intentioneaza sa o inainteze in acest an, poate oferi posibilitatea ca in viitor sa fie eliminata aceasta sarcina administrativa de pregatire a dosarului preturilor de tranfer, deoarece se pune problema eliminarii din calculul bazei de impozitare a veniturilor, respectiv cheltuielilor aferente a tranzactiilor realizate cu persoane afiliate rezidente in state membre ale Uniunii Europene, avand in vedere ca veniturile obtinute de o persoana afiliata dintr-un stat membru al Uniunii Europene au in corespondenta cheltuieli la nivelul celeilalte persoane afiliate rezidente in celalalt stat membru.