email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati contractarea de imprumuturi - In atentia institutiilor publice

reducere arieraterate scadenteOUG nr. 3/2013rambursarea imprumutului


Va reamimtinm ca, potrivit OUG nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita de la Ministerul Finantelor Publice, pana la 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte de privatizare.

In acest context, a fost aprobat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 161/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 2-5 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative.

Ordinul a fost publicat si poate fi consultat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 91/13.02.2013.

Potrivit actului normativ mentionat mai sus, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita de la Ministerul Finantelor Publice, pana la 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte de privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, in limita sumei totale de 800.000 mii lei.

Imprumuturile se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data acordarii imprumutului.

Imprumuturile pot fi contactate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Documentatie

Documentele necesare imprumutului sunt:

- Cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 2;

- Situatia arieratelor inregistrate in contabilitate fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 2a;

- Calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 3;

- Serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 4;

- Declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, aflate in derulare, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 5;

- Hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului, potrivit modelului prezentat in Anexa nr. 6;

- Adresa prin care se confirma de unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului deschiderea contului 50.81.01 "Disponibil din imprumuturi interne contractate de unitatile administrative-teritoriale potrivit OUG nr. 3/2013" si codul IBAN al acestuia;

- copii dupa angajamentul legal: contract/comanda/hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila aferenta relatiei contractuale cu furnizorii de bunuri, lucrari si servicii si copii ale facturilor care urmeaza a fi achitate, pe care ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale le certifica cu semnatura si stampila, inscriind "Conform cu originalul";

- situatia privind actualizarea sumelor cuprinse in facturi (ex. majorari de intarziere, penalitati etc.).

Documentele mentionate mai sus se depun de unitatile/subdiviziunile administrative-teritoriale, la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti, dupa caz.

Rambursarea imprumutului

Rambursarea imprumutului de catre unitatile/subdiviziunile administrative-teritoriale se efectueaza in transe lunare egale incepand cu luna urmatoare acordarii. Dobanda se calculeaza prin aplicarea ratei de dobanda la soldul imprumutului, cu conventia "numar de zile calendaristice/360".Datele de plata a ratei scadente si dobanzilor de platit aferente imprumutului sunt cuprinse in scadentarul anexat la conventia de imprumut.

Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei.

Rambursarea ratelor si dobanzilor aferente imprumutului, inclusive a dobanzilor de intarziere, se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrative-teritoriale in contul 65.01.15 "Deconturi in contul trezoreriei centrale-Rambursare imprumut acordat potrivit art. 2 din OUG nr. 3/2013" deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria operativa centrala, codificat cu cod de identificare fiscala al unitatilor administrativ-teritoriale (cod IBAN RO69TREZ999650115XXXXXXX). in ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care se achita sumele, la rubrica "Beneficiar" se va inscrie "Ministerul Finantelor Publice", la rubrica "Reprezentand" se va inscrie "Rambursare rata imprumut/dobanda/dobanda de intarziere conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013", la rubrica "Cod de identificare fiscala" al beneficiarului se inscrie codul de identificare fiscala al unitatii/subdiviziunii administrative-teritoriale care efectueaza plata, iar la rubrica β€œLa" se inscrie "Trezoreria Operativa Centrala".

Sursa: DGFP Valcea

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducere arieraterate scadenteOUG nr. 3/2013rambursarea imprumutului


Data aparitiei: 14 Februarie 2013

Votati articolul "Noutati contractarea de imprumuturi - In atentia institutiilor publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X