Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017

ghidul asociatiilor de proprietarighidul obligatiilor fiscaleasociatii de proprietari 2017

ANAF a actualizat la 11.08.2017Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari. Retineti ca asociatiile de proprietari sunt persoane juridice avand ca scop administrarea si gestionarea proprietatii comune, si sunt infiintate, organizate si functioneaza potrivit legii speciale, respectiv Legea nr. 230/ 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare.

1. INREGISTRAREA FISCALA

Orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal are obligatia sa se inregistreze fiscal primind un cod de identificare fiscala.

1.1. Depunerea declaratiei de inregistrare fiscala

In cazul asociatiilor de proprietari, constituite potrivit legii, codul de identificare fiscala va fi codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In vederea atribuirii codului de inregistrare fiscala si eliberarii certificatului de inregistrare fiscala, asociatiile de proprietari au obligatia sa depuna la organul fiscal competent formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data infiintarii asociatiei, potrivit legii.

Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 15 de zile de la data producerii acestora, prin depunerea declaratiei de mentiuni, completand acelasi formular 010, dar bifand casuta corespunzatoare mentiunilor.

1.2. Eliberarea certificatului de inregistrare fiscala

Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 10 zile de la data depunerii declaratiei. Prin certificatul de inregistrare fiscala se atribuie codul de identificare fiscala, ce va fi inscris de asociatie in cadrul documentelor elaborate.

Eliberarea certificatelor de inregistrare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru.

La incetarea conditiilor care au generat inregistrarea fiscala, asociatia are obligatia de a preda organelor fiscale, in vederea anularii, certificatul de inregistrare fiscala, odata cu depunerea declaratiei de mentiuni.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


1.3. Obligatia inscrierii codului de identificare fiscala pe documente

Pe toate documentele emise asociatiile de proprietari au obligatia de a inscrie codul de identificare fiscala propriu. in cadrul acestor documente, se cuprind, printre altele, facturile emise pentru facturarea chiriei aferenta inchirierii unor spatii ale proprietatii comune, chitantele eliberate membrilor asociatiei cu ocazia incasarii in numerar a contravalorii cotei parti ce le revin din cheltuielile comune, comenzi transmise unor prestatori de servicii in vederea executarii unor lucrari, completarea si depunerea formularelor de declaratii fiscale - formularul 100, formularul 112.

2. CONDUCEREA CONTABILITATII SI A EVIDENTEI FISCALE

Asociatiile de proprietari organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla. in vederea stabilirii starii de fapt si a obligatiilor fiscale de plata, asociatiile de proprietari sunt obligate sa conduca evidente fiscale, potrivit actelor normative in vigoare.

Evidentele sunt tinute in limba romana si in moneda nationala. Asociatiile de proprietari au obligatia de a calcula si de a inregistra in evidente impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatia de a calcula, de a retine si de a inregistra in evidentele contabile si de plata, la termenele legale, impozitele si contributiile care se realizeaza prin stopaj la sursa.

Evidentele vor fi pastrate la domiciliul fiscal al asociatiei, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.
Pentru exercitiul financiar in curs evidentele se pastreaza la domiciliul fiscal al asociatiei de proprietari.

In cazul in care evidentele contabile/fiscale sunt tinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe langa datele arhivate in format electronic, asociatia este obligata sa pastreze si sa prezinte aplicatiile informatice cu ajutorul carora le-a generat. Asociatiile de proprietari sunt obligate sa evidentieze veniturile realizate si cheltuielile efectuate aferente activitatilor economice desfasurate, prin intocmirea registrelor sau a oricaror alte documente prevazute de lege.

Asociatiile de proprietari sunt obligate sa utilizeze pentru activitatea desfasurata documente primare si de evidenta contabila stabilite prin lege, si sa completeze integral rubricile formularelor, corespunzator operatiunilor inregistrate. in situatia utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile, este necesar sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar - contabil, prevazute de normele metodologice de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila, elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

Consultati aici integral GHIDUL OBLIGATIILOR FISCALE ALE ASOCIATIILORDE PROPRIETARI 2017!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 August 2017


Votati articolul "Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit activitate preponderenta cultura cerealelor

Intrebare: Un SRL cu activitatea preponderenta cultura cerealelor, cu cifra de afacere sub pragul de 225.000 lei, plateste impozit pe venit microintreprindere?

Raspuns: O societate cu activitate agricola care este inregistrata ca SRL, daca are cifra de afaceri mai mica...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X