Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017

ghidul asociatiilor de proprietarighidul obligatiilor fiscaleasociatii de proprietari 2017

ANAF a actualizat la 11.08.2017Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari. Retineti ca asociatiile de proprietari sunt persoane juridice avand ca scop administrarea si gestionarea proprietatii comune, si sunt infiintate, organizate si functioneaza potrivit legii speciale, respectiv Legea nr. 230/ 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare.

1. INREGISTRAREA FISCALA

Orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal are obligatia sa se inregistreze fiscal primind un cod de identificare fiscala.

1.1. Depunerea declaratiei de inregistrare fiscala

In cazul asociatiilor de proprietari, constituite potrivit legii, codul de identificare fiscala va fi codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In vederea atribuirii codului de inregistrare fiscala si eliberarii certificatului de inregistrare fiscala, asociatiile de proprietari au obligatia sa depuna la organul fiscal competent formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data infiintarii asociatiei, potrivit legii.

Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 15 de zile de la data producerii acestora, prin depunerea declaratiei de mentiuni, completand acelasi formular 010, dar bifand casuta corespunzatoare mentiunilor.

1.2. Eliberarea certificatului de inregistrare fiscala

Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 10 zile de la data depunerii declaratiei. Prin certificatul de inregistrare fiscala se atribuie codul de identificare fiscala, ce va fi inscris de asociatie in cadrul documentelor elaborate.

Eliberarea certificatelor de inregistrare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru.

La incetarea conditiilor care au generat inregistrarea fiscala, asociatia are obligatia de a preda organelor fiscale, in vederea anularii, certificatul de inregistrare fiscala, odata cu depunerea declaratiei de mentiuni.


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


1.3. Obligatia inscrierii codului de identificare fiscala pe documente

Pe toate documentele emise asociatiile de proprietari au obligatia de a inscrie codul de identificare fiscala propriu. in cadrul acestor documente, se cuprind, printre altele, facturile emise pentru facturarea chiriei aferenta inchirierii unor spatii ale proprietatii comune, chitantele eliberate membrilor asociatiei cu ocazia incasarii in numerar a contravalorii cotei parti ce le revin din cheltuielile comune, comenzi transmise unor prestatori de servicii in vederea executarii unor lucrari, completarea si depunerea formularelor de declaratii fiscale - formularul 100, formularul 112.

2. CONDUCEREA CONTABILITATII SI A EVIDENTEI FISCALE

Asociatiile de proprietari organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla. in vederea stabilirii starii de fapt si a obligatiilor fiscale de plata, asociatiile de proprietari sunt obligate sa conduca evidente fiscale, potrivit actelor normative in vigoare.

Evidentele sunt tinute in limba romana si in moneda nationala. Asociatiile de proprietari au obligatia de a calcula si de a inregistra in evidente impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatia de a calcula, de a retine si de a inregistra in evidentele contabile si de plata, la termenele legale, impozitele si contributiile care se realizeaza prin stopaj la sursa.

Evidentele vor fi pastrate la domiciliul fiscal al asociatiei, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.
Pentru exercitiul financiar in curs evidentele se pastreaza la domiciliul fiscal al asociatiei de proprietari.

In cazul in care evidentele contabile/fiscale sunt tinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe langa datele arhivate in format electronic, asociatia este obligata sa pastreze si sa prezinte aplicatiile informatice cu ajutorul carora le-a generat. Asociatiile de proprietari sunt obligate sa evidentieze veniturile realizate si cheltuielile efectuate aferente activitatilor economice desfasurate, prin intocmirea registrelor sau a oricaror alte documente prevazute de lege.

Asociatiile de proprietari sunt obligate sa utilizeze pentru activitatea desfasurata documente primare si de evidenta contabila stabilite prin lege, si sa completeze integral rubricile formularelor, corespunzator operatiunilor inregistrate. in situatia utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile, este necesar sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar - contabil, prevazute de normele metodologice de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila, elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

Consultati aici integral GHIDUL OBLIGATIILOR FISCALE ALE ASOCIATIILORDE PROPRIETARI 2017!

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghidul asociatiilor de proprietarighidul obligatiilor fiscaleasociatii de proprietari 2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 August 2017


Votati articolul "Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cota TVA suplimente alimentare de la 01.05.2015

Intrebare: Buna ziua!

O societate importa din afara comunitatii si distribuie suplimente alimentare gen: ceaiuri din plante, dropsuri mentolate pt. gat, fiole de ginkgo biloba, ginseng care imbunatatesc dieta nutritionala si care sunt avizate de Institutul de Bioresurse Alimentare.
In momentul acesta firma vinde aceste produse clientilor cu TVA 24.

Intrebare:

De la 01 mai 2015 firma va aplica acestor produse la vanzare tva 24% sau 9%?

Multumesc!

Raspuns: Suplimentele alimentare intra in categoria alimentelor specificate de OUG 6/2015, care prevede...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X