email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017

ghidul asociatiilor de proprietarighidul obligatiilor fiscaleasociatii de proprietari 2017

ANAF a actualizat la 11.08.2017 Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari. Retineti ca asociatiile de proprietari sunt persoane juridice avand ca scop administrarea si gestionarea proprietatii comune, si sunt infiintate, organizate si functioneaza potrivit legii speciale, respectiv Legea nr. 230/ 2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare.

1. INREGISTRAREA FISCALA

Orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal are obligatia sa se inregistreze fiscal primind un cod de identificare fiscala.

1.1. Depunerea declaratiei de inregistrare fiscala

In cazul asociatiilor de proprietari, constituite potrivit legii, codul de identificare fiscala va fi codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In vederea atribuirii codului de inregistrare fiscala si eliberarii certificatului de inregistrare fiscala, asociatiile de proprietari au obligatia sa depuna la organul fiscal competent formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data infiintarii asociatiei, potrivit legii.

Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 15 de zile de la data producerii acestora, prin depunerea declaratiei de mentiuni, completand acelasi formular 010, dar bifand casuta corespunzatoare mentiunilor.

1.2. Eliberarea certificatului de inregistrare fiscala

Pe baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 10 zile de la data depunerii declaratiei. Prin certificatul de inregistrare fiscala se atribuie codul de identificare fiscala, ce va fi inscris de asociatie in cadrul documentelor elaborate.

Eliberarea certificatelor de inregistrare fiscala nu este supusa taxelor extrajudiciare de timbru.

La incetarea conditiilor care au generat inregistrarea fiscala, asociatia are obligatia de a preda organelor fiscale, in vederea anularii, certificatul de inregistrare fiscala, odata cu depunerea declaratiei de mentiuni.

1.3. Obligatia inscrierii codului de identificare fiscala pe documente

Pe toate documentele emise asociatiile de proprietari au obligatia de a inscrie codul de identificare fiscala propriu. in cadrul acestor documente, se cuprind, printre altele, facturile emise pentru facturarea chiriei aferenta inchirierii unor spatii ale proprietatii comune, chitantele eliberate membrilor asociatiei cu ocazia incasarii in numerar a contravalorii cotei parti ce le revin din cheltuielile comune, comenzi transmise unor prestatori de servicii in vederea executarii unor lucrari, completarea si depunerea formularelor de declaratii fiscale - formularul 100, formularul 112.

2. CONDUCEREA CONTABILITATII SI A EVIDENTEI FISCALE

Asociatiile de proprietari organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla. in vederea stabilirii starii de fapt si a obligatiilor fiscale de plata, asociatiile de proprietari sunt obligate sa conduca evidente fiscale, potrivit actelor normative in vigoare.
 
Evidentele sunt tinute in limba romana si in moneda nationala. Asociatiile de proprietari au  obligatia de a calcula si de a inregistra in evidente impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatia de a calcula, de a retine si de a inregistra in evidentele contabile si de plata, la termenele legale, impozitele si contributiile care se realizeaza prin stopaj la sursa. 

Evidentele vor fi pastrate la domiciliul fiscal al asociatiei, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.
Pentru exercitiul financiar in curs evidentele se pastreaza la domiciliul fiscal al asociatiei de proprietari.

In cazul in care evidentele contabile/fiscale sunt tinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe langa datele arhivate in format electronic, asociatia este obligata sa pastreze si sa prezinte aplicatiile informatice cu ajutorul carora le-a generat. Asociatiile de proprietari sunt obligate sa evidentieze veniturile realizate si cheltuielile efectuate aferente activitatilor economice desfasurate, prin intocmirea registrelor sau a oricaror alte documente prevazute de lege.

Asociatiile de proprietari sunt obligate sa utilizeze pentru activitatea desfasurata documente primare si de evidenta contabila stabilite prin lege, si sa completeze integral rubricile formularelor, corespunzator operatiunilor inregistrate. in situatia utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile, este necesar sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar - contabil, prevazute de normele metodologice de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila, elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

Consultati aici integral GHIDUL OBLIGATIILOR FISCALE ALE ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI 2017!


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghidul asociatiilor de proprietarighidul obligatiilor fiscaleasociatii de proprietari 2017


Data aparitiei: 17 August 2017
Ultima actualizare: 25 August 2017

Votati articolul "Ghidul obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari ANAF 2017":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Fisa de magazie. Cand se intocmeste si cum se completeaza

    • Fisa de magazie este un document esential in gestionarea stocurilor dintr-o companie. Aceasta ofera o evidenta detaliata a intrarilor si iesirilor de marfa, contribuind la controlul eficient al stocurilor. Prin monitorizarea stocurilor, optimizarea aprovizionarii si reducerea pierderilor, fisa de magazie joaca un rol crucial in gestionarea eficienta a resurselor unei organizatii. De asemenea, este important sa se acorde atentie adecvata pastrarii si arhivarii fiselor de magazie pentru...» citeste mai departe aici

  • Contul 456: cand se utilizeaza si exemplu practic

    • Cu ajutorul contului 456 se tine evidenta decontarilor cu actionarii/asociatii privind capitalul. Contul 456 „Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul” este un cont bifunctional. Ce se inregistreaza in debitul contului 456 In debitul contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" se inregistreaza: - capitalul subscris de actionari/asociati, in natura si/sau numerar, capitalul s...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inventariere in SAGA

    • Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. Procedura de inv...» citeste mai departe aici

  • Doua GHIDURI pe care orice contabil trebuie sa le aiba pe birou

    • Intr-un mediu economic in continua schimbare, contabilii trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati si sa se adapteze rapid pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient. In continuare, va prezentam doua ghiduri indispensabile pentru contabili in indeplinirea sarcinilor lor zilnice si in navigarea prin complexitatea reglementarilor fiscale si contabile. Doua lucrari de specialitate se disting prin capacitatea lor de a oferi claritate si orientare intr-un mediu...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X