Pe 5 februarie a fost publicat in Monitorul Oficial un act normativ care stabileste cuantumului taxei in ceea ce priveste examenul/interviul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in 2018.
Conform Hotararii CCF nr. 1/2018, valoarea taxei de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal ramane 500 de lei.
Plata acestei taxe se poate face in contul Camerei Consultantilor Fiscali (C.I.F. 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX, sau in contul deschis la Banca Comerciala Romana, Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001, precum si in numerar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali din municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2.
Care sunt conditiile pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in 2018?
Conform legislatiei in vigoare (OG nr. 71/2001), organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala) prevede o serie de reguli pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, candidatii, persoane fizice, trebuind sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic;
- sa aiba o experienta profesionala de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani in una sau mai multe dintre urmatoarele activitati:
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
- elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale;
- administrare fiscala;
- elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile;
- activitate financiar-contabila;
- activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice;
- activitate de consultant fiscal asistent;
- sa nu aiba antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor de mai sus;
- sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
- sa fie apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
- sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
Ce trebuie sa contina dosarul de inscriere pentru examen?
Regulamentul stabileste c dosarul de inscriere la examen se depune ori se transmite prin servicii postale, cu confirmare de primire, la Camera Consultantilor Fiscali si va contine documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de lege, astfel:
- cererea de inscriere la examen;
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
- carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
- actul de identitate, in copie;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
- 3 fotografii 2/3 cm.
In dosarul de inscriere candidatul va depune in original documentul de plata a taxei de inscriere la examen.
Examenul va consta intr-o proba scrisa, sub forma de test-grila/lucrare scrisa, care va contine de regula intrebari din:
- legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si legislatia vamala (90%);
- dreptul comercial si dreptul financiar-fiscal (5%);
- gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii (5%).
Durata de elaborare a raspunsurilor pentru proba scrisa este de 3 ore.
Pentru promovarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidatii trebuie sa acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.