email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 17 - 21 noiembrie

contabilitatefiscalitate

Tratament fiscal si contabil pentru garantia de buna executie

Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, tratamentul fiscal al garantiilor de buna executie retinute din contravaloarea lucrarilor de constructii-montaj s-a modificat. Cum era inainte de 2007? Dar dupa aceasta data? Ce se intampla cu taxa in cazul in care s-au retinut garantii de buna executie inainte de 2007, urmand ca finalizarea lucrarilor sa aiba loc dupa aceasta data? Cand intervine exigibilitatea taxei? Cum se intocmeste factura? Cum se inregistreaza in contabilitate?

1. Inainte de 1 ianuarie 2007

Exigibilitatea TVA aferente sumelor constituite drept garantie pentru acoperirea eventualelor reclamatii privind calitatea lucrarilor de constructii-montaj poate lua nastere, dupa caz:

  • fie la data incheierii procesului-verbal de receptie definitiva;
  • fie la data incasarii sumelor, daca incasarea era anterioara incheierii procesului-verbal de receptie definitiva.

In cazul in care garantia de buna executie era constituita prin scrisoare de garantie bancara sau alte modalitati, dar sumele constituite drept garantie nu erau retinute din contravaloarea lucrarilor prestate si nu erau evidentiate ca atare in facturi de catre constructori, nu erau aplicabile aceste prevederi, iar TVA devenea exigibila la data prestarii serviciului...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Corectarea erorilor contabile

In cursul activitatilor comerciale desfasurate de societatile comerciale, din diverse motive, pot exista situatii in care anumite evenimente si operatiuni nu au fost inregistrate in contabilitate la momentul efectuarii lor sau au fost inregistrate eronat, conducand la inregistrarea si raportarea unui rezultat gresit.

Corectarea erorilor contabile se efectueaza in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, conform pct. 63 din Reglementarile contabile conforme cu Directivele europene aprobate prin ordinul mentionat, corectarea erorilor constatate in contabilitate se efectueaza pe seama rezultatului reportat.

In cazul corectarii de erori care genereaza pierdere contabila reportata, aceasta trebuie acoperita inainte de efectuarea oricarei repartizari de profit...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Regimul fiscal al cladirilor aflate in proprietatea statului

Regimul juridic al taxei pe cladiri este reglementat de Legea nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ultima reglementare esentiala fiind Legea nr. 343 din 17 iulie 2006 pentru modificareasi completarea Legii nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal.

In conformitate cu art. 249 alin. (1) „Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anualimpozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit“.

La acelasi articol la alin. (3) se prevede faptul ca „Pentru cladirile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, dupa caz, persoanelor juridice, se stabileste taxa pe cladiri, care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe cladiri“.

Impozitul pe cladiri si taxa pe cladiri se datoreaza bugetului local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasata cladirea, iar in cazul municipiului Bucuresti, impozitul si taxa pe cladiri se datoreaza bugetului local al sectorului in care este amplasata cladirea...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Sprijinul financiar si acordarea de bonuri valorice

In fiecare exercitiu financiar, guvernul aproba scheme de plati directe si plati nationale directe complementare pentru persoane juridice din diferite sectoare de activitate, dar si pentru persoane fizice.

Aceste ajutoare financiare se acorda si sub forma bonurilor valorice, astfel:

  • atribuirea gratuita a bonurilor valorice cu finantare de la bugetul de stat;
  • bonuri valorice distribuite producatorilor agricoli, necesare infiintarii culturilor de toamna;
  • bonuri valorice pentru carburant.

De exemplu, fermierii (societatile agricole) care doresc sa beneficieze de sprijinul financiar pentru infiintarea culturilor de toamna acordat sub forma bonurilor valorice trebuie sa depuna o cerere la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA)...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul contabilul.ro" si link catre  www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 Noiembrie 2008


Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 17 - 21 noiembrie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Trebuie inventar obligatoriu, pentru reducere cota TVA de la 24 la 9%

Intrebare: Buna ziua,
Am mai discutat pe aceasta tema, dar nu si speta.
01. Pentru aplicarea reducerii cotei de TVA de la 24% la 9 %, trebuie facut obligatoriu INVENTAR la marfurile din stoc (la toate articolele, numai la cele in cauza, sau deloc )?
02. Este permis sa nu se modifice pretul pe raft, pentru articolele la care s-a redus cota de TVA ?
03. Vreti sa ne d-ati un exemplu cu formulele contabile de achizitie / livrare cu valori, pentru cele doua cote de TVA ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Sa auzim de bine.

Raspuns: Pentru modificarea cotei de TVA trebuie sa modificati inregistrarile casei de marcat, inventarierea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Noiembrie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X