Critica adresata pe un ton glumet angajatilor de catre seful lor pare sa fie una dintre motivatiile eficiente. Astfel, potrivit unui studiu recent, salariatii care au in preajma un coleg sau un sef sarcastic par sa fie mult mai creativi decat cei pe care nu ii ia nimeni peste picior.
Studiul arata ca interesul si productivitatea acestor angajati in ceea ce priveste sarcinile de la locul de munca se maresc direct proportional cu dozele de sarcasm aplicate de un superior. Tachinarile si ironiile fine contribuie astfel la o detensionare a atmosferei si ii fac pe angajati, in acelasi timp, sa isi indeplineasca indatoririle cu mai multa sarguinta si responsabilitate.
Studiul a fost efectuat asupra unor studenti din cadrul unor facultati cu profil tehnic. Acestora li s-a cerut astfel sa isi imagineze ca lucreaza in departamentul de relatii cu clientii si ca trebuie sa poarte o conversatie la telefon cu trei tipuri diferite de clienti. Astfel, conversatiile trebuiau purtate, teoretic, cu un client furios, cu un client calm si cu unul sarcastic.
Rezultatele au aratat ca cei care au avut conversatia pe un ton furios s-au descurcat mai bine decat cei care au avut de-a face cu un client netru. In schimb, cei care au avut parte de clientul sarcastic au reusit sa obtina rezultate maxime in ceea ce priveste indeplinirea sarcinilor respective.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
S-a demonstrat astfel ca acea tensiune il conditioneaza pe angajat sa gaseasca solutia potrivita cat mai rapid pentru ca situatia sa nu degenereze. Sarcasmul implica necesitatea de a jongla simultan cu doua tipuri de realitate. Astfel, este stimulata gandirea complexa si se mareste nivelul de creativitate al salariatilor.