Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | Studii de caz

Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile

Data actualizarii: 20 Decembrie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta




Intrebare:

Se achizitioneaza doua utilaje prin accesare de fonduri nerambursabile. Pentru accesarea acestor fonduri s-a apelat la o societate specializata in acest domeniu, societate care a emis factura de servicii de consultanta. Este corect sa fie marita valoarea celor doua utilaje cu cheltuiala acestui serviciu de consultanta?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, la art.24 alin. (1) din Legea 571/2003   privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca prin amortizare se recupereaza cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile.

Potrivit prevederilor de la pct. 50 din Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:

   a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
   b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
   c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
   d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
    In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa, se substituie costului de achizitie.

Potrivit prevederilor mentionate la pct 51 din acelasi act normativ, costul de achizitie a bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

In concluzie, cheltuielile cu serviciile de consultanta sunt cheltuieli atribuibile direct achizitiei utilajelor si se includ in costul de achizitie.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X