Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile

OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta




Intrebare:

Se achizitioneaza doua utilaje prin accesare de fonduri nerambursabile. Pentru accesarea acestor fonduri s-a apelat la o societate specializata in acest domeniu, societate care a emis factura de servicii de consultanta. Este corect sa fie marita valoarea celor doua utilaje cu cheltuiala acestui serviciu de consultanta?

Raspuns:

Din punct de vedere fiscal, la art.24 alin. (1) din Legea 571/2003   privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca prin amortizare se recupereaza cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile.

Potrivit prevederilor de la pct. 50 din Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018



   a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
   b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
   c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
   d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
    In cazurile mentionate la lit. c) si d), valoarea de aport si, respectiv, valoarea justa, se substituie costului de achizitie.

Potrivit prevederilor mentionate la pct 51 din acelasi act normativ, costul de achizitie a bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

In concluzie, cheltuielile cu serviciile de consultanta sunt cheltuieli atribuibile direct achizitiei utilajelor si se includ in costul de achizitie.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009codul fiscalcheltuieli consultanta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Decembrie 2011


Votati articolul "Cheltuieli de consultanta pentru achizitie utilaje prin fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturi avans Germania

Intrebare: In luna februarie 2013 am primit 3 facturi avans achizitie utilaj din Germania; doua dintre ele au fost platite, iar a treia se va achita la o data ulterioara cand se va livra si utilajul. Intrebare: se declara facturile de avans in D 300, D394 si D390? Multumesc!

Raspuns: Da, facturile de avans pentru utilajul achizitionat din UE se declara in formularele 390 si 300.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016