Cum se face corectia pentru un bon fiscal eronat sau care nu ar fi trebuit emis in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic? Specialistul Ionut Jinga raspunde la aceasta dilema fiscal-contabila in randurile urmatoare, potrivit noilor reglementari.
Vom vedea in continuare daca se mai folosesc declaratii ale administratorului/casierului sau exista posibilitatea de a se corecta prin interventia personalului autorizat de la care s-a achizitionat casa.
- Iul 0296 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Iul 0999 locuri disponibileWebinarul - Noua lege a pensiilor. Influente asupra raporturilor de munca
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Iul 1816 locuri disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Iul 1813 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 18-21 iulie 2024, Mamaia
2024, Hotel Iaki****, MamaiaVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 30100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Corectarea bonului fiscal: raspunsul specialistului
Potrivit art 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
,,Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata’’.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul fiscal emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:
5311 = % valori cu semnul minus
707
4427
Nu se va corecta bonul fiscal prin interventia personalului autorizat de la care s-a achizitionat casa.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.