Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
Servconsult
Piatra Neamt
Servicii de contabilitate in orașul Piatra Ne...
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)


Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)

Cuvinte cheie: bon consum, inregistrari contabile, cheltuieli marfuri

Valabil la 15.09.2011

Firmele de comert cu produse de menaj si materiale de constructii vor avea monografii contabile similare atunci cand se inregistreaza un bon de consum pentru mai multe produse care intra fie in categoria materialelor de constructii, fie in gama produselor de curatenie. Descarcarea din gestiune si diferentele de pret vor fi, in cele ce urmeaza, aspecte in functie de care se va intocmi monografia contabila.

In situatia in care bunurile prezentate mai sus sunt destinate vanzarii, daca evidenta este tinuta la pret de vanzare cu amanuntul, descarcarea din gestiune se face prin formula contabila:
 
% = 371
607
Cheltuieli cu marfurile Marfuri
378
Diferente de pret la marfuri

Circulara Contabilului Roman
Circulara Contabilului Roman

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice

Vezi detalii



4428
TVA neexigibil
Vanzare la pret cu amanuntul - presupunem ca se vand marfuri in suma de  lei cu TVA
5311 / 4111 = %
Casa in lei Clienti 707
Venituri din vanzarea marfurilor
4427
TVA colectata
 
De asemenea, se considera societatea va determina coeficientul de repartizare a diferentelor de pret, pentru marfurile iesite din unitate, folosind formula stabilita de pct. 160 din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea armonizata cu directivele europene, redat in continuare:
"(4) Repartizarea diferentelor de pret asupra valorii bunurilor iesite si asupra stocurilor se efectueaza cu ajutorul unui coeficient care se calculeaza astfel:
                      Soldul initial al                                     Diferente de pret aferente
                    diferentelor de pret                  +               intrarilor in cursul
                                                                                 perioadei, cumulat de la
                                                                                  inceputul exercitiului
                                                                                  financiar pana la finele
                                                                                      perioadei de referinta
 Coeficient de= ───────────────────────────────────────── x 100
 repartizare               Soldul initial al                                 Valoarea intrarilor in
stocurilor la pret               +                  cursul perioadei la pret
de inregistrare                         de inregistrare, cumulate de la inceputul exercitiului financiar pana la finele           perioadei de referinta
 
*)La calcularea procentului mediu de adaos comercial, soldul initial al contului de marfuri si valoarea intrarilor de marfuri nu vor includeTVA neexigibila.
 
Se determina coeficientul k:
K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 - Si 4428) + (Rd 371 - Rc 4428) ]
unde:
- SIC 378 - sold initial creditor al contului 378
- RC 378 - rulaj creditor cont 378
- SI 371 - sold initial cont 371
- RD 371 - rulaj debitor cont 371
- Si 4428 - sold initial cont 4428
- RC 4428 - rulaj creditor cont 4428
 
Venitul obtinut din vanzarea marfurilor - cont 707 "Venituri din vanzarea marfurilor" se inmulteste cu acest coeficinet de corectie  si astfel se determina adaosul comercial aplicat (cont 378), iar diferenta fata de venit va fi contul 607 (Cheltuieli cu marfurile)
 
Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707
 
Astfel costul marfurilor vandute va fi:
Cost = Rulaj lunar al contului 707 - Adaos comercial
 
In situatia in care evidenta se tine la pret de achizitie, descarcarea din gestiune a produselor vandute se inregistreaza prin formula contabila:
 
607 = 371
 
In situatia in care produsele enumerate mai sus sunt utilizate pentru activitatea proprie, nefiind suspuse vanzrii, atunci bonul de consum se inregistreaza:
6028 = 3028

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 14 Septembrie 2011

Votati articolul " Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare. In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni. In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit. La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve. Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier. Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni. Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare. Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii. 1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate, 2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil. Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari. Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc. Exemplu: Data incasare comanda: 10.feb.2012 Termen de livrare: 10.mai.2012 Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans 5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ? Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate? Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente Multumesc Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Dar ce se intampla daca clientul plateste totul in avans, iar termenul de... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la bon consum


» Deducem TVA la bonurile de combustibil daca...

» Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)

» Documente justificative bon de consum


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la inregistrari contabile, cheltuieli marfuri,


» 107 monografii contabile gata realizate, gata sa fie consultate!

» Noul ghid al contabilului din firmele de transport si logistica

» Ce INREGISTRARI CONTABILE facem pentru lichidare societate voluntar

Vezi toate articolele referitoare la inregistrari contabile (820)

» Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)

» Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente transferului de stocuri

Vezi toate articolele referitoare la cheltuieli marfuri (2)

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI