Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)

bon consuminregistrari contabilecheltuieli marfuri
Valabil la 15.09.2011

Firmele de comert cu produse de menaj si materiale de constructii vor avea monografii contabile similare atunci cand se inregistreaza un bon de consum pentru mai multe produse care intra fie in categoria materialelor de constructii, fie in gama produselor de curatenie. Descarcarea din gestiune si diferentele de pret vor fi, in cele ce urmeaza, aspecte in functie de care se va intocmi monografia contabila.

In situatia in care bunurile prezentate mai sus sunt destinate vanzarii, daca evidenta este tinuta la pret de vanzare cu amanuntul, descarcarea din gestiune se face prin formula contabila:

% = 371
607
Cheltuieli cu marfurile Marfuri
378
Diferente de pret la marfuri
4428

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii



TVA neexigibil
Vanzare la pret cu amanuntul - presupunem ca se vand marfuri in suma de lei cu TVA
5311 / 4111 = %
Casa in lei Clienti 707
Venituri din vanzarea marfurilor
4427
TVA colectata

De asemenea, se considera societatea va determina coeficientul de repartizare a diferentelor de pret, pentru marfurile iesite din unitate, folosind formula stabilita de pct. 160 din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea armonizata cu directivele europene, redat in continuare:
"(4) Repartizarea diferentelor de pret asupra valorii bunurilor iesite si asupra stocurilor se efectueaza cu ajutorul unui coeficient care se calculeaza astfel:
Soldul initial al Diferente de pret aferente
diferentelor de pret + intrarilor in cursul
perioadei, cumulat de la
inceputul exercitiului
financiar pana la finele
perioadei de referinta
Coeficient de= ───────────────────────────────────────── x 100
repartizare Soldul initial al Valoarea intrarilor in
stocurilor la pret + cursul perioadei la pret
de inregistrare de inregistrare, cumulate de la inceputul exercitiului financiar pana la finele perioadei de referinta

*)La calcularea procentului mediu de adaos comercial, soldul initial al contului de marfuri si valoarea intrarilor de marfuri nu vor includeTVA neexigibila.

Se determina coeficientul k:
K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 - Si 4428) + (Rd 371 - Rc 4428) ]
unde:
- SIC 378 - sold initial creditor al contului 378
- RC 378 - rulaj creditor cont 378
- SI 371 - sold initial cont 371
- RD 371 - rulaj debitor cont 371
- Si 4428 - sold initial cont 4428
- RC 4428 - rulaj creditor cont 4428

Venitul obtinut din vanzarea marfurilor - cont 707 "Venituri din vanzarea marfurilor" se inmulteste cu acest coeficinet de corectie si astfel se determina adaosul comercial aplicat (cont 378), iar diferenta fata de venit va fi contul 607 (Cheltuieli cu marfurile)

Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707

Astfel costul marfurilor vandute va fi:
Cost = Rulaj lunar al contului 707 - Adaos comercial

In situatia in care evidenta se tine la pret de achizitie, descarcarea din gestiune a produselor vandute se inregistreaza prin formula contabila:

607 = 371

In situatia in care produsele enumerate mai sus sunt utilizate pentru activitatea proprie, nefiind suspuse vanzrii, atunci bonul de consum se inregistreaza:
6028 = 3028

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Procedura de inregistrare a bonului de consum (monografia contabila)":
Rating:

Nota: 3.36 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie rectificativa - D112

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi spuneti cum ar trebui procedat in urmatoarea speta:
O asociatie de proprietari a incheiat conventie civila de prestari servicii pentru functia de administrator, considerand activitatea administratorului drept munca independenta. In conventie nu este precizat un program fix de lucru, nici un numar de ore/luna, iar la capitolul cheltuieli decontate este trasa o liniuta. Pentru perioada ianuarie-iunie inclusiv a anului 2012, asociatia a retinut la sursa, declarat si platit somaj, CAS 10,5% si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut -CAS retinut - somaj retinut). Din luna august (pentru luna iulie) 2012 si pana in prezent asociatia retine la sursa, declara si plateste 5,5% CASS si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut - CASS retinut). Mentionez ca administratorul este angajat cu norma intreaga la o alta institutie de stat. Avand in vedere modificarile aferente lunii iulie, la completarea D112 pentru luna iulie s-a operat retinerea de CASS si s-a renuntat la retinerea CAS, insa importand datele din luna anterioara, respectiv luna iunie, impozitul pe venit a ramas in luna iulie cu aceeasi valoare ca si in luna iunie. S-a retinut si declarat deci cu aproximatie cu 5 lei mai putin decat trebuia la impozitul pe venitul aferent lunii iulie. Toate declaratiile ulterioare pana la sfarsitul anului au fost completate prin preluarea informatiilor din luna anterioara, deci la toate s-a gresit valoarea impozitului pe venit cu aproximativ 5 lei in minus.
Daca asociatia depune declaratie rectificativa pentru fiecare luna din iulie pana in decembrie, corectand valoarea impozitului pe venit si platind diferenta de 5lei/luna x6 luni, asociatia va avea de platit si penalizari, dobanzi sau amenda? Care este cuantumul acestora?

Administratorul asociatiei de proprietari a propus sa restituie o suma de bani astfel incat valoarea impozitului pe venit sa fie corecta, iar asociatia sa depuna declaratii rectificative modificand doar venitul brut astfel incat sa fie corelat cu impozitul pe venit declarat si platit. In acesta situatie CASS-ul care s-a platit ar fi mai mare decat trebuia, dar credem ca este mai bine decat sa il micsoram si sa cerem banii inapoi de la stat.

Care solutie credeti ca este cea mai potrivita? Exista o alta solutie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: Pentru declaratiile rectificative nu se plateste amenda, dar avand in vedere prevederile art. 120...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X