Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Procedura corecta de impunere a veniturilor din arendare

impunere venituri arendaredecizie impunere anualavenituri arendaformularul 200
Incepand cu 1 ianuarie 2012, contribuabilii, persoane fizice care realizeaza venituri din arendarea bunurilor agricole din patrimoniu personal, au obligatia inregistrarii contractelor de arenda/rapoartelor juridice la organul fiscal in raza caruia au domiciliul in termen de 15 zile de la incheierea acestora. De asemenea, contribuabilii sunt obligati sa precizeze in scris in contractul/raportul juridic modalitatea de impunere a venitului net, cote forfetare sau sistem real.

Venitul brut realizat din activitatea de arendare se stabileste pe baza raportului juridic/contractului incheiat intre parti si reprezinta totalitatea sumelor in bani incasate si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura primite.

In cazul in care arenda se exprima in natura, evaluarea in lei se va face pe baza preturilor medii ale produselor agricole, stabilite prin hotarari ale consiliilor judetene.


Determinarea impozitului prin metoda cotei forfetare

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii




Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut.

Impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit (arendatorii) la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net, impozitul fiind final.

Impozitul calculat si retinut pentru veniturile din arenda se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut si se declara in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" la randul 11 "Impozit pe venituri din arenda" de catre platitorul de venit care poate fi: persoana fizica neautorizata; persoana fizica autorizata/ intreprindere individuala/ intreprindere familiala; persoana juridica. Declararea si plata acestui impozit se face pe baza CNP-ului sau codului fiscal in functie de forma de organizare a arendatorului..

Persoanele fizice care obtin venituri din arenda si pentru care impozitarea se face prin metoda cotei forfetare, nu au obligatia depunerii formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania".

Determinarea impozitului prin modalitatea de impunere in sistem real

Contribuabilii care realizeaza venituri din arendare si au optat in contractul incheiat cu arendatorul pentru determinarea venitului net in sistem real, nu datoreaza plati anticipate in cursul anului in contul impozitului pe venit. Acestia au obligatia depunerii formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la 25 mai a anului urmator anului de realizare a venitului in care vor mentiona veniturile realizate si cheltuielile efectuate conform evidentei in partida simpla pe care au obligatia de a o conduce in baza Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Plata impozitului se va efectua in termen de 60 de zile de la confirmarea primirii formularului 250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice", formular emis de organul fiscal ulterior prelucrarii declaratiei 200.


Alte precizari

Veniturile din arenda realizate in anul 2011 se vor declara si plati conform legislatiei in vigoare pana la 31.12.2011. Declararea se va face in formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" cu termen de depunere 25 mai 2012, iar plata impozitului se va efectua pe baza formularului 250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice" in termen de 60 de zile de la confirmarea primirii deciziei.

In contractele de arenda aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2012, contribuabilii sunt obligati sa-si exercite in scris optiunea privind modalitatea de impunere aleasa (cota forfetara sau sistemul real) prin incheierea unui act aditional inainte de efectuarea primei plati, act aditional care trebuie sa fie inregistrat la organul fiscal in termen de 15 zile de la incheiere.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Martie 2012


Votati articolul "Procedura corecta de impunere a veniturilor din arendare":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Voucher cu scop unic sau voucher cu scop multiplu?

Intrebare: Buna ziua. Lucrez la o societate care comercializeaza cu amanuntul: bauturi alcoolice cu tva 20%, dulciuri si bauturi nealcoolice cu tva 9%. Avem deschise mai multe magazine in tara. Dorim sa implementam acordarea unor carduri valorice cu valoarea nominala de 50, 100 si 150 lei. Acestea vor putea fi cumparate de catre clienti si oferite cadou prietenilor (sau altor persoane) urmand ca acestia sa achizitioneze produse apartinand societatii, in baza voucherelor primite.
Din legislatie am inteles ca sunt 3 tipur de vouchere cu tratament fiscal diferit:
1. free voucher - includ voucherele de discount si cardurile cadou
2. SPV - voucher cu scop unic - voucher pentru care toate informatiile relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera trebuie sa fie cunoscute la momentul vanzarii acestuia si bunurile/serviciile trebuie identificate.
3. MPV - voucher cu scop multiplu - voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiilre relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera si bunurile/serviciile nu sunt identificate.

SPV - incasarea acestuia de considera un avans si se colecteaza tva.
MPV - incasarea acestuia nu reprezinta avans iar exigibilitatea tva intervine la livrarea marfii in baza voucherului.

Ideea este sa apreciez corect din care categorie este voucherul pe care il implementez.
Eu zic ca se incadreaza la MPV deoarece avand marfuri atat cu 9% (dulciuri si bauturi nealcoolice) cat si 20% (bauturi alcoolice), la momentul vanzarii voucherului la client nu se poate identifica exact marfa care se achizitioneaza cu voucherul respectiv (cu 20%, cu 9%, sau combinat).

Dumneavoastra ce parere aveti, cum interpretati situatia?

Raspuns: Din cele prezentate oferiti carduri, nu bonuri valorice, iar momentul achitarii influenteaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Martie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: ro*****
In actul aditional la contractul de arendare sunt doua puncte. La puncul nr. 1 venitul brut;venitul net mi-a completat la "venitul brut" 750kg grau/an/ha iar la suprafata 1,50ha. La punctul nr.2 am semnat eu .Se poate sa primesc cateva explicatii? Multumesc PS. Arendasul mi-a dat o suma de bani, nu grau asa cum scrie in "aviz de insotire a marfii".
Data adaugarii: 09-Sep-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X