email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile

OMFP 1938/2016declaratia nefinanciara consolidatalegea contabilitatiientitatile de interes public

OMFP nr. 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 0680 din 02 septembrie 2016.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 4 alin. (1) si ale art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Articolul I
Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 963 din 30 decembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
2. - Prezentele reglementari transpun partial prevederile urmatoarelor directive:
a) Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 182 din data de 29 iunie 2013;
b) Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 octombrie 2014 de modificare a Directivei 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea de informatii nefinanciare si de informatii privind diversitatea de catre anumite intreprinderi si grupuri mari, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 330 din data de 15 noiembrie 2014.
2. Dupa punctul 492 se introduc cinci noi puncte, punctele 4921-4925, cu urmatorul cuprins: Declaratia nefinanciara


492^1. - (1) Entitatile de interes public care, la data bilantului, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar includ in raportul administratorilor
o declaratie nefinanciara care contine, in masura in care acestea sunt necesare pentru intelegerea dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale, informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, inclusiv:
a)o descriere succinta a modelului de afaceri al entitatii;
b)o descriere a politicilor adoptate de entitate in legatura cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenta necesara aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile entitatii, inclusiv, atunci cand este relevant si proportional, relatiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul in care entitatea gestioneaza riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanta nefinanciara relevanti pentru activitatea specifica a entitatii.
(2) Daca entitatea nu pune in aplicare politici in ceea ce priveste unul sau mai multe dintre aspectele mentionate la alin. (1), declaratia nefinanciara ofera o explicatie clara si motivata cu privire la aceasta optiune.

(3) Declaratia nefinanciara mentionata la alin. (1) contine, dupa caz, trimiteri si explicatii suplimentare privind sumele raportate in situatiile financiare anuale individuale.

(4) Informatiile referitoare la evolutiile iminente sau aspectele in curs de negociere pot fi omise in cazuri exceptionale in care, potrivit avizului justificat in mod corespunzator al membrilor organelor administrative, de conducere si de supraveghere, care actioneaza in limitele competentelor conferite de legislatia nationala si poarta o raspundere colectiva pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informatii ar aduce prejudicii grave pozitiei comerciale a entitatii, cu conditia ca aceste omisiuni sa nu impiedice o intelegere corecta si echilibrata a dezvoltarii, performantei si pozitiei entitatii si a impactului activitatii sale.

(5) La solicitarea prezentarii informatiilor mentionate la alin. (1), entitatile se pot baza pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale. in acest caz, entitatile specifica cadrele pe care s-au bazat.

(6) Declaratia nefinanciara trebuie sa contina, in ceea ce priveste aspectele legate de mediu, detalii privind impactul actual si previzibil al operatiunilor entitatii asupra mediului si, dupa caz, asupra sanatatii si a sigurantei, utilizarea de energie regenerabila si neregenerabila, emisiile de gaze cu efect de sera, utilizarea apei si poluarea aerului. In ceea ce priveste aspectele sociale si de personal, informatiile furnizate in declaratia nefinanciara se pot referi la actiunile intreprinse pentru a asigura egalitatea de gen, punerea in aplicare a conventiilor fundamentale ale Organizatiei Internationale a Muncii, conditiile de munca, dialogul social, respectarea dreptului lucratorilor de a fi informati si consultati, respectarea drepturilor sindicale, sanatatea si siguranta la locul de munca, dialogul cu comunitatile locale si/sau actiunile intreprinse pentru a asigura protectia si dezvoltarea acestor comunitati. in ceea ce priveste drepturile omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, declaratia nefinanciara poate include informatii privind prevenirea abuzurilor in materie de drepturile omului si/sau privind instrumentele instituite pentru combaterea coruptiei si a darii de mita.

(7) Declaratia nefinanciara include, de asemenea, consecintele asupra schimbarii climatice pe care le au activitatea entitatii si utilizarea bunurilor si serviciilor pe care aceasta le produce, ca si asupra angajamentelor sale in favoarea dezvoltarii durabile, a luptei impotriva risipei alimentare si in favoarea luptei impotriva discriminarii si a promovarii diversitatii.

(8) Informatiile solicitate potrivit prevederilor prezentului punct nu sunt limitative.

492^2. - Se considera ca entitatile care indeplinesc obligatia prevazuta la pct. 4921 si-au indeplinit obligatia legata de analiza informatiilor nefinanciare prevazuta la pct. 491 alin. (1).
492^3. - O entitate care este filiala este scutita de obligatia prevazuta la pct. 4921 daca entitatea respectiva si filialele sale sunt incluse in raportul consolidat al administratorilor sau in raportul separat al unei alte entitati, intocmit in conformitate cu prevederile pct. 492^1- 492^5 si pct. 554-556.
492^4. - (1) Daca o entitate intocmeste un raport separat corespunzator aceluiasi exercitiu financiar, indiferent daca acest raport se bazeaza sau nu pe cadrele nationale, ale Uniunii sau internationale, care cuprinde informatiile cerute pentru declaratia nefinanciara, asa cum se prevede la pct. 4921, entitatea respectiva este scutita de obligatia de a intocmi declaratia nefinanciara prevazuta la pct. 492^1, cu conditia ca acest raport separat:
a)sa fie publicat impreuna cu raportul administratorilor, in conformitate cu prevederile sectiunii 9.1. «Obligatia generala de publicare»; sau
b)sa fie pus la dispozitia publicului intr-un termen rezonabil care sa nu depaseasca 6 luni de la data bilantului, pe site-ul entitatii, si sa fie mentionat in raportul administratorilor.

Actul normativ integral poate fi consultat aici.

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 1938/2016declaratia nefinanciara consolidatalegea contabilitatiientitatile de interes public


Data aparitiei: 06 Septembrie 2016

Votati articolul "OMFP 1938/2016 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X