email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata privind obligatiile fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

OMFP 164/2017indreptare erori documenteerori documente platacorectia erorilor

Prin OMFP 164/2017 a fost aprobata Procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale. 

Este vorba de urmatoarele tipuri de erori din documentele de plata: 

1.    Plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator 
2.    Plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat; 
3.    In contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv; 
4.    Plata obligatiilor fiscale s-a efectuat intr-un cont bugetar corespunzator unui alt buget decat cel al carui venit este obligatia fiscala platita. 

Indreptarea erorilor din documentele de plata se face pe baza unei cereri care trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente: 
-    datele de identificare ale debitorului; 
-    indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata; 
-    modul in care va fi reconsiderata aceasta plata; 
-    numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii din documentul de plata; 
-    numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala; 


-    suma totala achitata prin documentul de plata initial; 
-    data platii. 
   
Cererea se depune la organul fiscal competent si va fi insotita de urmatoarele documente: 
   a) copia ordinului de plata; 
   b) copia extrasului de cont in care este inregistrata plata eronata; 
   c) copii de pe titlurile de creanta; 
   d) orice alte documente care atesta eroarea produsa. 

In situatia in care plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat, cererea se depune la organul fiscal competent de catre cel care a efectuat plata.

Cererile se solutioneaza de catre acesta in termen de 45 de zile de la inregistrare.

In situatiile in care, pentru solutionarea cererii, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei si data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de:
a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant;
b) 3 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau instituții publice ori de la terțe persoane din Romania;
c) 6 luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii.

Daca nu sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent, dupa efectuarea audierii contribuabilului emite si comunica debitorului decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata. 

In cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent emite nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale. Corectia se opereaza cu data platii initiale si nu se vor genera obligatii accesorii.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 164/2017indreptare erori documenteerori documente platacorectia erorilor


Data aparitiei: 28 Februarie 2017
Ultima actualizare: 06 Martie 2017

Votati articolul "Procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata privind obligatiile fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X