Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017

impozitul pe reprezentantadocumenteimpozitul pe reprezentanta

INFIINTARE REPREZENTANTA

Depunerea cererii pentru autorizarea de functionare la Departamentul de Comert Exterior din cadrul Ministerului Economiei Comertului si Mediului de Afaceri, de catre persoana juridica straina.

Documentele necesare a fi prezentate pentru eliberarea autorizatiei de functionare a unei reprezentante sunt urmatoarele:

 1. atestat, in original, din partea Camerei de Comert si Industrie - Registru de comert din tara de unde isi are sediul firma, care confirma existenta legala, obiectul de activitate si capitalul social al firmei straine;

2. certificat de bonitate, in original, eliberat de o banca comerciala prin care firma straina isi deruleaza operatiunile financiare;

3. statut (sau memorandum de asociere), in copie, atestand forma de organizare si modul de functionare a firmei straine;

4. imputernicire, in original, a sefului de reprezentanta eliberata de firma straina, autentificata de un jurist sau notar.

In 30 de zile de la data inregistrarii cererii se emite autorizatia sau, motivat se respinge cererea. Obs. intrucat reprezentanta nu are personalitate juridica, nu se inregistreaza la Registrul Comertului.

AUTORIZAREA REPREZENTANTEI

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Autorizatia de functionare va stabili obiectul, conditiile de exercitare a activitatii, durata si sediul reprezentantei.

Persoanele juridice straine, prin reprezentante infiintate in Romania, nu sunt abilitate sa desfasoare activitati de productie, comert sau prestari de servicii, aceste reprezentante neavand calitatea de persoana juridica. [punctul24 alineatul(1) din norme dat in aplicarea art.235 ]

INREGISTRAREA FISCALA A REPREZENTANTEI

Orice persoana juridica straina, care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal, are obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care reprezentanta a fost infiintata sau desfiintata.[articolul 237 alineatul (3) Cod fiscal]

Inregistrarea fiscala a reprezentantelor persoanelor juridice straine, care isi au sediul sau isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, se face prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala (formular 015) la organul fiscal competent. 


Organul fiscal competent

- Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au  sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania. 

- Administratiile judetene ale finantelor publice au competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, care au sediul in raza lor teritoriala.

IMPOZITUL PE REPREZENTANTA

Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro/an, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de BNR pentru ziua in care se efectueaza plata impozitului la bugetul de stat, in 2 transe egale: 25 iunie si 25 decembrie a anului de impunere.

Obs.: Potrivit articolul 155 alineatul (2) din Codul de procedura fiscala, scadenta si/sau termenul de declarare care se implinesc la 25 decembrie, sunt scadente si/sau se declara pana la data de 21 decembrie. in situatia in care data de 21 decembrie, este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt scadente si/sau se declara pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie.

Orice persoana straina care datoreaza impozitul pe reprezentanta are obligatia de a depune o declaratie anuala* la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere.

Cuantumul impozitului pe reprezentanta difera in functie de momentul infiintarii sau dupa caz al desfiintarii reprezentantei. in functie de acest moment in cursul unui an fiscal, impozitul datorat pentru anul respectiv se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv.

In cazul persoanelor juridice straine care infiinteaza o reprezentanta in Romania in cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeaza incepand cu data de 1 a lunii in care reprezentanta a fost infiintata pana la sfarsitul anului respectiv. Pentru reprezentantele care se desfiinteaza in cursul anului de impunere impozitul anual se recalculeaza pentru perioada de activitate de la inceputul anului pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a avut loc desfiintarea reprezentantei.

Reprezentantele sunt obligate sa conduca evidenta contabila prevazuta de legislatia din Romania.

(articolul 235-237 Cod fiscal, punctele 25-26 din norme)

*Obs.: Modelul "Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentante" cat si "Declaratia fiscala depusa la organul fiscal din Romania de persoanele juridice straine care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal reprezentante" se gasesc pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea legislatie/formulare fiscale si ghid de completare/arhiva formulare.
 

INCHIDEREA UNEI REPREZENTANTE LA DEPARTAMENTUL DE COMERT EXTERIOR

Documentele necesare pentru inchiderea unei reprezentante sunt urmatoarele:

- decizia consiliului director al firmei mama prin care se hotaraste inchiderea reprezentantei;
- adresa de solicitare, din care sa rezulte data inchiderii reprezentantei;
- scrisoare eliberata de Directia Generala a Finantelor Publice, din care sa rezulte ca reprezentanta nu are obligatii fiscale;
- copie a ultimei autorizatii de functionare.

Baza legala:
Decretul Lege 122/1990 privind autorizarea si functionarea in Romania a reprezentantelor societatilor comerciale si organizatiilor straine,
TITLUL VI - Capitolul III "Impozitul pe reprezentante", articolul235-237 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal,
punctul24-26 din Hotararea Guvernului 1/2016 privind normele metodologice date in aplicarea Codului fiscal,
Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala,
Ordinul ANAF 2089/2007, Ordinul ANAF 3775/2015, Ordinul MFP 1230/2006, Ordinul MFP 460/2004.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitul pe reprezentantadocumenteimpozitul pe reprezentanta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Octombrie 2017


Votati articolul "Infiintare reprezentanta in Romania: autorizare, documente si obligatii fiscale 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deplasare externa salariati in Germania

Intrebare: Pentru salariatii trimisi sa lucreze in Germania in baza unui contract de prestari servicii intre societatea din Romania si cea din Germania pe perioade de 3 luni consecutive urmate de pauze intre contracte de doua saptamani sau chiar luni de zile, totalizand intr-un an 2-3 iesiri de acest gen, este necesar obtinerea formularului A1? Precizez ca salariatii sunt angajati cu contract de munca in Romania. Ce se intampla daca nu au aceste formulare eliberate?

Raspuns: Nu sunteti sanctionat, doar slalariatul va poate actiona in justitie.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016