email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF introduce depunerea online a declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscale

ANAF introduce depunerea online a declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscale
declaratii onlinedeclaratia 700spvinregistrare fiscala

Depunerea declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscale va fi mutata in mediul electronic, potrivit unui proiect de ordin al presedintelui ANAF. 

S-ar putea spune ca Fiscul pregateste terenul dupa ce a anuntat recent ca din martie 2022 nu va mai lua in considerare documentele pe hartie, ci doar pe cele transmise prin SPV. Masura a fost introdusa prin OG 11/2021, act normativ ce a adus modificari majore in Codul de procedura fiscala. ANAF recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in SPV, pana la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele inconveniente determinate de depunerea, la organul fiscal central, dupa aceasta data, a unor documente in format hartie, cum ar fi pierderea unor facilitati/drepturi fiscale.

"Pentru a sprijinii activitatea de conformare voluntara a contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiei de inregistrare fiscala si pentru eficientizarea administrarii fiscale, prin prezentul proiect de ordin se propune extinderea modalitatii de depunere a declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.", precizeaza ANAF in referatul de aprobare. 

Conform proiectului de ordin publicat pe site-ul ANAF, sunt vizate formularele 010, 013, 015, 016, 020, 030, 040, 060, 070 si 700. 

 Potrivit prevederilor art. 91 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal central organizeaza evidenta contribuabililor/platitorilor in cadrul registrului contribuabililor/platitorilor, care contine datele de identificare a contribuabilului/platitorului, date privind vectorul fiscal, precum si alte informatii necesare administrarii creantelor fiscale. 

Fiscul mentioneaza ca, datele cuprinse in registrul contribuabililor se completeaza/modifica pe baza informatiilor comunicate de contribuabil/platitor, prin depunerea declaratiei de inregistrare fiscala/mentiuni/radiere a inregistrarii fiscale. 

In prezent, inregistrarea fiscala initiala a contribuabililor se poate realiza numai prin depunerea declaratiei, in format hartie, la registratura organului fiscal competent ori prin transmiterea acesteia prin posta cu scrisoare recomandata. 

Mentiunile ulterioare inregistrarii fiscale pot fi transmise prin mijloace electronice, prin completarea formularului 700 "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale”.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratii onlinedeclaratia 700spvinregistrare fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Octombrie 2021


Votati articolul "ANAF introduce depunerea online a declaratiilor de inregistrare fiscala/de radiere a inregistrarii fiscale":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum trebuie procedat pentru salariul corectat ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie procedat in cazul urmator:
- colegul de la Resurse Umane a calculat gresit salariul de angajare
pentru un salariat care s-a angajat la data de 11.08.2017.
- ca sa indrepte gresela, colegul de la Resurse Umane
a facut un Referat in care a cerut:
1. - modificarea salariilor de baza,
incepand cu data de 01.11.2017 si pana la aceasta data recalcularea sumei
de la data angajarii salariatului
2. - emiterea unei Decizii si intocmirea unui Act aditional
prin care se va acorda noul salariu de baza pentru angajat.

În momentul de fa?ă, Codul muncii impune
încheierea de acte adi?ionale la contractele individuale de muncă,
atunci când apar schimbări ale salariului brut, înainte ca acestea să producă efecte.

Potrivit hotărârii de Guvern ce reglementează Revisal,
raportarea majorării salariului brut către Inspec?ia Muncii se face, de asemenea,
înainte ca schimbarea să se aplice efectiv.

Va rog frumos sa imi spuneti:

1. - colegul de la Resurse Umane a gresit cand a spus ca
de la data de 01.11.2017 se va face modificarea salariului ?

Trebuia cu data angajarii - 11.08.2017 ?
Adica trebuia sa ceara:
- modificarea salariilor de baza,
incepand cu data de 11.08.2017 si pana la aceasta data recalcularea sumei
de la data angajarii salariatului ?

2. - dar daca OUG nr. 53/2017 pentru modificarea ?i completarea Codului muncii spune ca:
Atunci când apar modificări contractuale, actele adi?ionale trebuie încheiate
înainte ca schimbările să se producă efectiv.
Acest text de lege se aplica si in cazul de fata ?
Adica, colegul de la Resurse Umane, pentru ca salariatului sa i se acorde
modificarea salariului incepand cu data de 01.11.2017
( adica sa se scrie exact suma corecta a salariului de baza )
trebuia sa se incheie un Act aditional nu acum,
ci inainte de data de 01.11.2017 ?
Iar acum se poate face un Act aditional pentru modificarea salariului angajatului
din data de 01.12.2017 ?

3. ? avand in vedere OUG 53/2017,
- la ce data trebuiesc emise Decizia si Actul aditional la CIM ?
- cu ce data se va face modificarea salariului in Decizie si Actul aditional la CIM ?
Cu data angajarii - 11.08.2017 ? sau
cu data de 01.12.2017, pentru ca
cele 2 acte trebuiesc facute inainte ca schimbarile să se producă efectiv ?

4. ? odata ce colegul de la Resurse Umane a gresit salariul de angajare
pentru salariatul care s-a angajat la data de 11.08.2017,
- ce ar fi trebuit sa ceara in Referat, colegul de la Resurse Umane ?
- de la ce data sa se faca modificarea salariului angajatului ?
- la ce data sa se emita Decizia si Actul aditional la CIM ?
- ce va trebui sa ceara colegul de la Resurse
pentru diferentele de bani, pe care noul angajat are dreptul ?

Raspuns: Va multumesc din tot sufletul pentru sfaturi !!!!....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Octombrie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X