ANAF a actualizat aplicatia A4203 ce este necesara pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la Ordinul ANAF nr. 146/2018.
Noua versiune a aplicatiei A4203 a fost adaugata pe site-ul institutiei ANAF in data de 14 noiembrie. Motivul actualizarii a fost reprezentant de urmatoarele: validari suplimentare asupra datelor mesajelor, rapoartelor Z, bonurilor fiscale, eroarea R38 transformata in atentionare.
Verifica modificarile aduse aplicatiei A4203 >>>
Aplicatia A4203 este doar una dintre formularele pe care trebuie sa le completeze contribuabilii care detin o casa de marcat. In total, acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii. Asadar, dupa ce un agent economic s-a dotat cu casa de marcat electronica, trebuie sa utilizeze, in functie de caz, urmatoarele formulare fiscale si sa le depuna apoi la ANAF. Mai multe detalii aici. >>
DE RETINUT!
Fisierele XML prevazute in legislatie, semnate prin certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe aparatul fiscal pe un mediu de stocare extern.
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Prin intermediul programului de asistenta pe care il ofera specialistii ANAF, fisierele XML sunt validate si atasate unui fisier PDF. Acesta se comunica spre Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.