Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) nu va mai solicita, incepand cu 6 iulie 2020, trei dintre documentele care erau necesare pana acum la infiintarea unei firme sau in cazul in care apareau modificari.
Informarea facuta de institutie vine ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990. Amintim ca acest act normativ a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583 din 2 iulie 2020.
Asadar, iata ce acte NU mai sunt necesare la ONRC incepand in 6 iulie 2020:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate. Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.