email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Avem o noua LEGE! Patronii NU mai au nevoie de acordul vecinilor pentru firmele de apartament

Avem o noua LEGE! Patronii NU mai au nevoie de acordul vecinilor pentru firmele de apartament
firma in apartamentantreprenorilegea societatilor

Antreprenorii din Romania isi vor putea stabili sediile sociale ale firmelor in apartamente fara sa mai fie nevoiti sa obtina semnatura vecinilor si avizul asociatiei de proprietari, potrivit Legii nr. 102/2020.

Legea nr. 102/2020 modifica si completeaza Legea societatilor nr. 31/1990, intrand in vigoare de la 5 iulie 2020. Noul act normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. nr. 583 din 2 iulie 2020.

Proiectul USR de debirocratizare putea fi lege chiar de la inceputul anului. Atunci a trecut prima data de parlament. Multi din mediul de afaceri s-au bucurat. In sfarsit puteau sa-si deschida a doua firma fara sa trebuiasca sa puna o ruda cu 0.01% in firma. Nu mai trebuia sa ceara permisiunea vecinilor pentru a avea adresa de corespondenta a firmei la ei acasa. Nu mai trebuia sa-si faca imparteli pe camere. Nu ajungeam chiar la nivelul din restul tarilor europene in care iti faci firma in cateva ore pe internet, dar ne apropiam.”, a scris deputatul USR Claudiu Nasui intr-o postare pe pagina sa de Facebook. Acesta le recomanda antreprenorilor sa nu deschida firme zilele acestea, ci sa astepte sa intre legea in vigoare.


 

Legea nr. 102/2020: continutul actului normativ

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I. -

Legea societatilor nr. 31/1990, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 14 se abroga.

2. La articolul 17, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17. -

(1) La autentificarea actului constitutiv in cazurile prevazute la art. 5 sau, dupa caz, la darea de data certa a acestuia se va prezenta dovada eliberata de oficiul registrului comertului privind disponibilitatea si rezervarea firmei.
. . . . . . . . . .
(3) La inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social."

3. La articolul 17, alineatul (4) se abroga.

4. La articolul 17, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) Avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, nu este necesar atunci cand administratorul sau, dupa caz, administratorii declara pe propria raspundere faptul ca la sediul social nu se desfasoara activitate."

Art. II. -

Guvernul va revizui normele metodologice de aplicare a prezentelor modificari in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
firma in apartamentantreprenorilegea societatilor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Iulie 2020


Votati articolul "Avem o noua LEGE! Patronii NU mai au nevoie de acordul vecinilor pentru firmele de apartament":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 52 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce pasi pentru incheiere Contract cu avocati

Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema
pentru ca nu stiu cum sa o rezolv:

- institutia noastra doreste sa incheie un Contract de asistenta juridica cu o casa de avocatura
in vederea reprezentarii institutiei noastre in fata instantelor judecatoresti
intr-un dosar penal de o mare complexitate.
- s-a facut o Nota de justificare in acest sens de catre un salariat al institutiei noastre.
- la aceasta data, cand se doreste incheierea unui asemenea Contract,
institutia nu are bani alocati in buget pentru acest scop
- suntem o institutie publica subordonata Consiliului Judetean
- Consiliul Judetean ne-a transmis printr-o adresa ca:
"pentru solicitarea si aprobarea unei rectificari /virari bugetare
este necesara estimarea valorica a serviciilor de asistenta juridica".

1. - Va rog sa imi spuneti cum se procedeaza ?....
cum se face acea estimare ?
Ce trebuie sa facem ?

Ne adresam caselor de avocati si solicitam oferte de pret ?
Nimeni, nici un avocat pe care l-am contacta
nu cunoaste dosarul, complexitatea acestuia si
nu poate spune cat sa ceara ( ce onorariu ), pe ce perioada,....
Cum putem estima valoarea contractului, in raport de ce elemente ?

2. - Daca vom estima o valoare, iar serviciile vor fi costa mai mult ?
Mai putem cere ulterior o suplimentare de buget in acelasi scop ?
Ce pasi sunt de urmat ?

Ce sfaturi imi puteti da ?


Raspuns: Va multumesc foarte, foarte mult pentru tot !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Iulie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Ce bine are ar daca ONRC Satu Mare ar citi legea. Am depus dosarul sa imi infiintez un punct de lucru si ghici ce, mi-au cerut avizul venicilor ca altfel nu se poate. Am mentionat la ca punctul de lucru nu se desfasoara activitate da n-ai cu cine.
Data adaugarii: 29-Iul-2020


Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X