email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DigiSinergy: sub 1% dintre companiile din Romania folosesc solutii de procesare automata a facturilor. Adoptarea lor ar genera economii de zeci si sute de mii de euro anual/companie

DigiSinergy: sub 1% dintre companiile din Romania folosesc solutii de procesare automata a facturilor. Adoptarea lor ar genera economii de zeci si sute de mii de euro anual/companie
facturare automataprogram facturareinvon

 Sub 1% din companiile din Romania cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euro utilizeaza, in prezent, solutii de prelucrare automata a facturilor, potrivit unei analize DigiSinergy, companie tech care dezvolta solutia InvOn, aplicatie de procesare automata a facturilor. Procentajul tinde spre zero (~0.03%), daca luam in calcul toate firmele inregistrate in Romania, indiferent de valoarea business-ului.

 

Romania se afla foarte departe de statele dezvoltate, care au inteles beneficiile unor astfel de solutii si au pus accent pe debirocratizarea institutiilor si companiilor si pe cresterea cunostintelor digitale.

 

Nivelul foarte scazut al competentelor digitale, rezistenta la schimbare si birocratia sunt principalii blockeri in adoptia solutiilor digitale in automatizarea procesarii facturilor in firmele locale, Romania fiind printre statele UE cu cele mai slabe performante privind integrarea tehnologiilor digitale in economia nationala, ocupand antepenultimul loc, potrivit Indicelui economiei si societatii digitale (DESI) elaborat de Comisia Europeana in 2020.

 

Accelerarea procesului de digitalizare din ultimii doi ani schimba, insa, radical lucrurile si in Romania. „Odata cu digitalizarea fortata in pandemie, preocuparea companiilor pentru integrarea tehnologiilor digitale a crescut exponential si va continua sa creasca pe fondul valului contextual. Practic, pentru a rezista in business, firmele trebuie sa fie cu un pas inaintea competitiei, iar in contabilitate, unde resursa umana este extrem de importanta, dar si limitativa, firmele specializate sau departamentele interne din companii nu pot scala in lipsa automatizarii.

Dupa experienta ultimilor aproape 2 ani, ne asteptam ca adoptia solutiilor de prelucrare automata a documentelor sa ia amploare, datorita awareness-ului necesitatii de digitalizare, cresterii pietei, dar si pentru a suplini lipsa fortei de munca in acest segment”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy.

 

Roluri precum cele de operator de introducere date, ce presupun activitati repetitive, dar pentru care profilul cautat impune angajatilor studii superioare, isi gasesc tot mai greu candidati. „Astfel, principalul declansator pentru a starni preocuparea companiilor pentru solutiile de procesare automata a documentelor intervine odata cu nevoia de a angaja colegi pentru procesarea manuala a documentelor. Odata implementate, solutiile de prelucrare automata a documentelor vor genera pentru companii economii anuale de pana la 80% asociate acestui proces, insemnand zeci si sute de mii de euro per companie, in functie de volumul documentelor procesate”.

Este si cazul InvOn, solutie dezvoltata de o echipa cu peste 20 de ani de experienta in automatizarea proceselor, care proceseaza lunar 50.000 de facturi si pentru care, reprezentantii DigiSinergy estimeaza o crestere cu 50% a volumului lunar pana la finalul anului in curs si cu 300% pana la finalul anului 2022, ajungand, astfel, la 150.000 de documente financiare procesate lunar.

 

InvOn este o solutie bazata pe tehnologie de ultima generatie, de tip Robotic Process Automation care foloseste inteligenta artificiala pentru procesarea automata a facturilor, prin recunoasterea optica a caracterelor. InvOn prelucreaza facturile de achizitie si vanzare primite pe hartie, ca pdf-uri, transmise prin portal sau email, indiferent de numarul de pagini, de numarul de linii intr-o factura sau forma acestora si se integreaza automat cu ERP, DMS, ECM etc. Aplicatia InvOn poate citi informatii atat din documente PDF native, cat si din documente PDF scanate cu o calitate de scanare mai redusa, sau chiar fisiere de tip imagine.

 

In acelasi timp, InvOn reduce timpul de procesare a facturilor cu pana la 90%, are o viteza de procesare de pana la 70 de facturi pe minut si elimina intre 95 si 99% dintre erorile de operare.

 

La nivel general, in Romania, costul de procesare manuala a unei facturi in departamentele de contabilitate (interne sau in firme specializate) care nu integreaza solutii de automatizare variaza intre 1,5 lei si 5 lei.

 

Investitia in integrarea unei solutii de procesare automata a facturilor se situeaza intre 1.000 de euro – 2.000 de euro, in primul an, si este amortizata in maximum 2 luni.

 

Majoritatea firmelor care automatizeaza in prezent procesarea facturilor sunt din industrii cu volume mari de facturi, precum retail, ecommerce, audit/contabilitate/financiar, automotive etc.

 

 

Aplicatia InvOn le ofera companiilor cea mai performanta solutie prin care pot reduce costurile imbunatatind, in acelasi timp, atat precizia, cat si viteza de extragere a datelor.

InvOn este o solutie de tip Robotic Process Automation care foloseste inteligenta artificiala pentru procesarea automata a facturilor. Prelucreaza facturile primite pe hartie, ca pdf-uri, transmise prin portal sau email, indiferent de numarul de pagini, de numarul de linii factura sau forma acestora. Integrarea imediata cu ERP, DMS, ECM etc. creeaza fluxuri de lucru extrem de eficiente, care pun la dispozitia companiilor informatii esentiale si bine structurate.

Solutia InvOn este dezvoltata de compania tech DigiSinergy, parte a grupului Producton, ce isi propune sa puna in piata produse inovatoare, digitale, disruptive, care vor crea o sinergie cu utilizatorii, pentru a spori performanta afacerilor.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturare automataprogram facturareinvon


Data aparitiei: 04 Noiembrie 2021

Votati articolul "DigiSinergy: sub 1% dintre companiile din Romania folosesc solutii de procesare automata a facturilor. Adoptarea lor ar genera economii de zeci si sute de mii de euro anual/companie":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X