email
Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOUTATI LEGISLATIVE - NOILE MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR!

NOUTATI LEGISLATIVE - NOILE MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR!
arhivaredepozitare documente
Documentele fac parte din patrimoniul unei organizatii si trebuie pastrate conform legislatiei in vigoare. LEGEA ARHIVELOR NATIONALE NR.16/1996 (cu modificarile si completarile ulterioare) mentioneaza obligatiile pe care le au entitatile de documente dar si procedura de arhivare in timp ce Legea Contabilitatii nr. 82/1991 mentioneaza termenele de pastrare.
 
Cea mai recenta schimbare legislativa este adusa de LEGEA NR. 36/11.01.2023  ( Monitorul Oficial nr. 36/12.01.2023) pentru modificarea Legii Contabilitatii nr. 82/1991, precum si a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
 
Sintetizam mai jos cele mai importante prevederi cuprinse in noul act normativ:
 
  • Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani;
  • Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii;
  • Registrul special si raportul fiscal de inchidere zilnica se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 5 ani, calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost emise. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.
 
SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu peste 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la dispozitie Ghidul Gratuit „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, care va raspunde la principalele intrebari legate de arhivare.
Iata ce veti regasi in ghid:
  • Ce prevede legislatia actuala legata de arhivare si termenele de pastrare?
  • Cu ce provocari ne confruntam cand arhivam la nivel intern?
  • Cum puteti eficientiza activitatea de arhivare?
  • Ce presupune evaluarea gratuita a arhivei?
  • Ce implica distrugerea confidentiala a documentelor?
 
SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare ofera la NIVEL NATIONAL, servicii personalizate de depozitare si arhivare a documentelor in conditii de inalta siguranta in depozitele proprii autorizate din Bucuresti si Brasov.
 
Compania dispune de toate autorizatiile emise de catre Arhivele Nationale si este certificata conform standardelor ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, SR ISO/IEC 27001. Clientii firmei sunt institutii dar companii multinationale si antreprenoriale din domenii precum financiar-bancar, farma, automotive, lanturi de retail, productie.
 

de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Scapati de orice grija privind inventarierea!


Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul cum se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul cum se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivaredepozitare documente

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 20 Martie 2023


Votati articolul "NOUTATI LEGISLATIVE - NOILE MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X