email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate [Model]

Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate [Model]
Referent de Specialitate Financiar-Contabilitatemodele de fise de postfisa de post contabil
Fisa postului pentru Referent de Specialitate Financiar-Contabilitate defineste in detaliu atributiile si responsabilitatile acestuia, stipuland cerintele necesare pentru ocuparea acestui rol, precum si conditiile de lucru si obligatiile specifice. In cadrul acestei fise, se ofera o imagine clara asupra sarcinilor zilnice si a competentelor personale necesare pentru a excela pe acest post.
 
In Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate sunt incluse detalii esentiale despre identificarea postului, descrierea sarcinilor si atributiilor, competentele necesare, precum si conditiile de lucru. De la aspectele fundamentale ale rolului, cum ar fi raportarea ierarhica si responsabilitatile principale, pana la cerintele specifice privind pregatirea profesionala si abilitatile personale, documentul ofera o imagine completa a asteptarilor si cerintelor pentru succesul in acest domeniu.
 
250 Modele de Fise de Post: Asigurati-va ca detineti fisa de post corecta, completa, care gestioneaza total activitatea angajatului dvs.! E gata in doar 5 minute, modelele fiind editabile si adaptabile postului din firma dvs.! Detalii aici >>
 
  I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
2. Denumirea postului: Referent de specialitate financiar-contabilitate
 
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod: 241104
 
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
4. Departamentul / locatia: Financiar-contabilitate
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5.  Nivelul postului: Executie
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Sefului de departament
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
Specialistii in domeniul financiar-bancar avizeaza operatiuni financiar-bancare, efectueaza operatiuni financiare si contabile; intocmesc si vizeaza state financiare; stabilesc nivelul impozitelor pe baza declaratiilor; acorda consultatii in domeniul fiscal si stabilesc previziuni privind beneficiile si bugetul; verifica lucrarile contabile si intreprind anchete si revizii financiar-contabile.
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:
 
    • sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
    • sa nu aiba antecedente penale
    • sa fie apt din punct de vedere medical
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
    • este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
    • este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
Atributii
 
    • sa elaboreze monografii contabile in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, aferente produselor si serviciilor oferite de banca si in baza normelor si procedurilor interne ale bancii;
    • sa participe la interpretarea Standardelor Internationale de Raportare Financiara (IFRS) si la elaborarea monografiilor contabile in conformitate cu IFRS;
    • sa participe la testarea produselor realizate in sistemele de corebanking; 
    • saparticipe la elaborarea, actualizarea schemei de compunere in analitic a conturilor, precum si mentinerea la nivel centralizat a planului de conturi;
    • sa se preocupe de gestionarea centralizata a planului de conturi in sistemele informatice ale institutiei si implicit gestionarea regulilor de mapare existente in interfetele dintre sisteme;
    • sa se preocupe de analizarea permanenta a impactului modificarilor legislative si normative in monografiile contabile
    • sa se aiba in vedere operarea si monitorizarea sistemului electronic de plati;
    • sa se preocupe de observarea performantei sistemului si a comportamentului utilizatorilor sistemului electronic de plati;
    • sa asigure continuitatea operationala a sistemului electronic de plati;
    • sa elaboreze studii si analize in domeniul platilor si decontarilor;
    • sa sustina activitatea departamentului financiar
    • sa realizeze decontarea cheltuielilor
    • sa asiste activitatea directorului economic
    • sa realizeze facturare, sa solicite si sa inregistreze date in programele puse la dispozitie de catre client
    • sa urmareasca litigiile aparute pe partea comerciala si transmiterea dosarului de litigiu, in urma consultarii cu Managerul de Proiect
    • sa realizeze verificarea si inregistrarea in contabilitate a documentelor financiar contabile primite in format electronic de la clientul nostru francez (facturi, extrase cont etc) 
    • sa instruiasca echipa pentru cresterea productivitatii
    • sa determine elementele necesare pentru dezvoltarea echipei
 
    • sa puna la dispozitia echipei din subordine a informatiilor necesare 
 
    • sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
 
    • sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
 
    • sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
 
    • sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
 
    • sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
 
    • sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
 
    • sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
 
    • sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
 
    • sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
 
    • sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
 
    • sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
 
    • sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
        ◦ nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
        ◦ sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
        ◦ este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
5. Conditiile de lucru ale postului
 
a. Desfasurarea activitatii
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Acesta isi desfasoara activitatea in birou.
 
Va fi raspunzator pentru:
Echipamente 
Baze de date
 
b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
    • Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii – superioare 
Experienta in domeniu
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini personale
 
    • incredere in sine;
    •  atentie deosebita la cifre si detalii
    •  persoana inovativa 
    • atitudine proactiva
    • gandire laterala
    • atentie;
    • ascultare activa
    • indemanare;
    • concentrare;
    • punctualitate;
    • capacitatea de a invata;
    • aptitudini tehnice;
    • limba straina;
    • dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
    • Data 
 
Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T
         Director General

Foto: pixabay.com

de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Referent de Specialitate Financiar-Contabilitatemodele de fise de postfisa de post contabil


Data aparitiei: 12 August 2024

Votati articolul "Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate [Model]":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Contabilitatea in domeniul agriculturii: noutati fiscal-contabile si monografii contabile specifice

    • Cu siguranta stiti deja ca modificarile privind legislatia in domeniul agriculturii sunt multe si nisate pe fiecare subdomeniu al acestei arii de activitate. De asemenea, este evident cat de important este sa aveti inregistrari contabile ireprosabile, astfel incat atat dvs., cat si persoana pe care o reprezentati, sa incheiati fiecare an fiscal in mod profitabil!  Ghidul practic ...» citeste mai departe aici

  • Manualul de Politici Contabile: 3 argumente pentru necesitatea sa

    • Obligativitatea existentei unui manual de politici contabile este prevazuta de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin precizarea obligatiei dezvoltarii politicilor si procedurilor contabile prevazute de reglementarile contabile date in aplicarea Legii contabilitatii. In aplicarea reglementarilor contabile, societatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit leg...» citeste mai departe aici

  • Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate [Model]

    • Fisa postului pentru Referent de Specialitate Financiar-Contabilitate defineste in detaliu atributiile si responsabilitatile acestuia, stipuland cerintele necesare pentru ocuparea acestui rol, precum si conditiile de lucru si obligatiile specifice. In cadrul acestei fise, se ofera o imagine clara asupra sarcinilor zilnice si a competentelor personale necesare pentru a excela pe acest post.   In Fisa Postului pentru Referent de specialit...» citeste mai departe aici

  • Societate cu cod de TVA anulat din oficiu: ce implicatii are asupra deducerii TVA

    • De la inceput precizam ca nu deduceti TVA in perioada in care codul de TVA este anulat. Aceasta optiune este posibila doar ulterior, daca reactivati codul de TVA. Intrebare: "Societate cu cod TVA anulat din oficiu (nedepunere deconturi TVA): se poate deduce TVA-ul din facturile receptie marfa pe perioada in care codul a fost anulat? Exista vreo situatie cand TVA-ul poate fi dedus in aceasta perioada?" Raspuns:...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X