email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6.9. Obligatii declarative

declaratii la bugetul de stat

Cuvinte cheie:

  • declaratii la bugetul de stat
  • declaratia rectificativa

A) Impozitul pe veniturile persoanei juridice nerezidente

Aveti obligatia sa declarati impozitul retinut la sursa pe veniturile persoanelor juridice nerezidente platite in cadrul contractelor de leasing prin completarea formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat“, cod 14.13.01.01/a.

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se depune, in format electronic, la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala platitorul de impozite, taxe sau contributii isi are domiciliul fiscal. Persoanele juridice care au subunitati inregistrate ca platitori de impozite si taxe depun declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, corespunzator activitatii subunitatilor, la organul fiscal teritorial la care acestea sunt inregistrate ca platitori de impozite si taxe.

Formatul electronic va fi insotit de formularul editat de platitori cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.

IMPORTANT:

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se completeaza si se depune de platitorii de impozite, taxe si contributii carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile de plata la bugetul general consolidat potrivit termenelor prevazute in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 281/2004.

In declaratie cuprindeti doar sumele calculate, retinute si inregistrate in evidenta contabila a firmei dvs. Sumele se inscriu la randul 31 ,,Impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti – persoanele juridice“, Cod bugetar 20.08.01.01.

Declaratia rectificativa

In situatia in care, ulterior depunerii declaratiei cod MFP 14.13.01.01/a, constatati erori, aveti posibilitatea sa depuneti din proprie initiativa, in vederea corectarii, o declaratie rectificativa cod MFP cod 14.13.01.00/r, conform precizarilor din O.M.F.P. nr. 600/2004.

ATENTIE!

Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru corectarea impozitelor/taxelor declarate la bugetul de stat, stabilite de catre platitori prin autoimpunere sau cu regim de retinere la sursa, precum si a contributiilor sociale datorate de angajatori si retinute de catre acestia de la asigurati.

Declaratia rectificativa se depune, in format electronic, la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala platitorul de impozite, taxe sau contributii isi are domiciliul fiscal.

Persoanele juridice care au subunitati inregistrate ca platitori de impozite si taxe depun declaratia rectificativa pentru impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, corespunzator activitatii subunitatilor, la organul fiscal teritorial la care acestea sunt inregistrate ca platitori de impozite si taxe.

Declaratia rectificativa nu se utilizeaza:

– pentru rectificarea declaratiilor de venit, a fiselor fiscale, a declaratiilor informative prevazute de legislatia privind impozitul pe venit si nici pentru rectificarea deconturilor privind taxa pe valoarea adaugata, accizele si impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna;

In ceea ce priveste corectarea erorilor materiale din deconturile privind taxa pe valoarea adaugata, acestea pot fi corectate de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea dumneavoastra, in conformitate cu procedura stabilita prin O.M.F. nr. 520/2005 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, modificat prin O.M.F. nr.1638/2005.

– pentru corectarea sumelor stabilite prin actele de control sau ramase definitive prin decizii administrative ori judecatoresti emise de autoritatile competente, dupa caz;

– dupa inceperea procedurii de executare silita in conditiile legii.

Declaratia rectificativa nu mai poate fi depusa in cazul in care organele de inspectie se prezinta la sediul, domiciliul sau resedinta platitorului pentru desfasurarea unei actiuni de inspectie fiscala, pentru impozitele si taxele aferente perioadelor supuse inspectiei.

In cazul in care se corecteaza mai multe obligatii bugetare care se refera la aceeasi perioada de raportare, pentru fiecare obligatie se completeaza in acelasi formular cate un tabel generat cu ajutorul programului de asistenta. Pentru obligatii bugetare care privesc perioade diferite de raportare se va completa cate un formular pentru obligatiile bugetare aferente fiecarei perioade de raportare.

  B) Taxa pe valoarea adaugata

a) Daca firma dvs. este platitoare de T.V.A., trebuie sa intocmiti si sa depuneti la organul fiscal competent, pentru fiecare perioada fiscala, pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale inclusiv, decontul de taxa pe valoarea adaugata, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finantelor Publice prin Ordinul nr. 256 din 4 februarie 2004. Operatiunile de leasing extern vor fi evidentiate in decontul de taxa pe valoarea adaugata atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.

Insa, daca in cursul anului precedent firma dvs. nu a depasit o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de 100.000 euro, aveti posibilitatea de a opta pentru depunerea trimestriala a decontului privind taxa pe valoarea adaugata. In acest sens, aveti obligatia de a depune la organul fiscal teritorial, pana la data de 25 februarie, o declaratie in care sa mentionati cifra de afaceri din anul precedent.

b) Daca firma dvs. este neplatitoare de T.V.A. si sunteti beneficiari ai operatiunilor de leasing extern trebuie sa intocmiti un decont de taxa pe valoarea adaugata special, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finantelor Publice prin Ordinul nr. 257 din 4 februarie 2004, pe care sa il depuneti la organul fiscal competent numai atunci cand realizati astfel de operatiuni. Pentru operatiunile de leasing extern, decontul special se depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei stabilite prin contract pentru plata ratelor de leasing si/sau celei in care au fost efectuate plati in avans.

C) Impozit pe profit

IMPORTANT:

Declaratia de impunere anuala se completeaza pe formularul „Declaratie privind impozitul pe profit“, cod 14.13.01.04, si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit, dupa definitivarea impozitului pe profit, astfel:

– pana la data de 15 februarie, inclusiv, a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, de catre organizatiile nonprofit, care au si obligatia platii impozitului anual pana la aceasta data;

– pana la data de 15 februarie, inclusiv, a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, de catre contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura, care au si obligatia platii impozitului anual pana la aceasta data;

– pana la data de 15 februarie inclusiv, de catre contribuabilii care au definitivat pana la aceasta data inchiderea exercitiului financiar anterior, situatie in care exista si obligatia platii impozitului pe profit anual pana la aceasta data;

– pana la termenul prevazut pentru depunerea situatiilor financiare, pentru anul expirat, pentru contribuabilii care nu se incadreaza in situatiile mai sus mentionate.

Daca firma dvs. este platitoare de impozit pe profit, conform prevederilor Titlului II din Codul fiscal, aveti obligatia sa depuneti odata cu declaratia de impunere anuala si o declaratie privind platile sau angajamentele de plata catre persoanele fizice si/sau juridice straine. Situatia trebuie sa cuprinda sumele, scopul platii, numele si adresa beneficiarului.

Nu se cuprind in aceasta declaratie sumele angajate sau platite pentru bunurile importate sau pentru transportul international.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratii la bugetul de stat


Data aparitiei: 07 Aprilie 2006

Votati articolul "6.9. Obligatii declarative":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X