email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bonuri de masa. Inregistrare in contabilitate

Legea 142/1998tichete de masa

 

de Irina Dumitrescu, valabil la 11-Feb-2010


Intrebare: O societate care presteaza servicii de catering si vinde produse fast food, incaseaza si plateste cu bonuri de masa. As vrea sa stiu cum se inregistreaza in contabilitate.

Raspuns: Regimul juridic al tichetelor de masa este reglementat prin Legea 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si Norma de aplicare a acesteia.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI


Potrivit art. 1 alin. (1) din legea mentionata, salariatii din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite in continuare angajator, pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.

Art. 6 stabileste ca, salariatul poate utiliza, lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile in care este prezent la lucru in unitate.
Tichetele de masa pot fi utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Salariatul poate utiliza intr-o zi maximum doua tichete de masa. In cazul in care activitatea se desfasoara la puncte de lucru situate in afara localitatilor, iar aprovizionarea cu produse alimentare nu se poate face zilnic, salariatul poate utiliza numarul de tichete de masa corespunzator perioadei in care se afla la punctul de lucru respectiv.
Tichetele de masa pot fi utilizate in unitati de alimentatie publica, cantine-restaurant, bufete, cu care unitatile emitente au contractat prestarea serviciilor respective.
 
In conformitate cu prevederile art. 14 din Norma de aplicare a aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, salariatii care au primit tichete de masa nominale sunt singurele persoane indreptatite sa utilizeze maximum doua tichete de masa pe zi lucratoare sau, dupa caz, un numar de tichete stabilit potrivit art. 10, in zilele lucratoare in care sunt prezenti la lucru si in exclusivitate pentru achitarea unei mese sau pentru achizitionarea de produse alimentare.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Art. 26 al acestei norme stabileste ca, in baza contractelor de prestari de servicii incheiate cu unitatile emitente, unitatile de alimentatie publica au urmatoarele obligatii:
   a) sa respecte interdictiile prevazute pentru salariati la art. 16 lit. a)-c);
   b) sa completeze pe versoul fiecarui tichet de masa nominal utilizat de salariat data primirii tichetului de masa si sa aplice stampila unitatii de alimentatie publica ce a primit tichetul de masa;
   c) sa distribuie salariatilor produse alimentare, fara a diminua valoarea nominala a tichetului de masa cu eventuale sume rezultate din contractele lor incheiate cu unitatile emitente;
   d) sa prezinte unitatii emitente la termenele stabilite prin contract, tichetele de masa primite, datate si stampilate, in vederea decontarii, cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (3) din Legea 142/1998;
   e) alte obligatii stabilite in baza contractelor de prestari de servicii incheiate cu unitatile emitente.

Astfel, tichetele de masa sunt nominale iar singurele persoane indreptatite sa le utilizeze, in exclusivitate pentru achitarea unei mese sau pentru achizitionarea de produse alimentare, sunt salariatii care au primit aceste tichete.

Inregistrarea veniturilor incasate sub forma de tichete de masa, pe baza borderoului de vanzare  intocmit zilnic se efectueaza prin urmatoarea formula contabila:

      5328          =       %                                 - cu valoarea totala a borderoului;
 „Alte valori”              707                             - cu veniturile incasate sub forma de tichete de masa;
                               „Venituri din vanzarea
                                marfurilor”    
                                 4427                              - cu T.V.A. aferenta acestor venituri
                        „TVA colectata”

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 142/1998tichete de masa


Data aparitiei: 11 Februarie 2010

Votati articolul "Bonuri de masa. Inregistrare in contabilitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X