Â
de Nicolae Nina, valabil la 25-Feb-2010
Intrebare: As dori o monografie contabila pentru o firma de constructii. Firma de constructii este subantreprenor si are incheiat un contract cu antreprenorul general pe mai multe lucrari. De regula, se factureaza lunar etapele de lucrari (dar nu ca avansuri). Dar, se intampla, ca o etapa din lucrare sa fie facturata luna urmatoare. Pentru cele doua cazuri imi puteti da monografia contabila cu exemple de calcul?
Raspuns: Din punct de vedere contabil, orice inregistrare in evidente trebuie sustinuta de un document. In situatia prezentata nu se precizeaza ca efectuarea inregistrarilor in storno au la baza un document, de unde presupunem ca de fapt prin aceste “sume in storno” se doreste reconcilierea conturilor (de furnizori, venituri, TVA, etc).
Propunerea noastra:
In luna X.
1.achizitie materiale de la furnizori; documentul justificativ este n.i.r.-ul;
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
                         %  = 401
                      302
                      4426
2.necesarul de materiale pe santier; documentul justificativ bonul de consum;
                     602=302    ( valoarea bonului de consul la pretul de achizitie al materialelor )
3.factura primita de lucrari de executie conform contractelor incheiate cu alte societati;
             Â
                      %   =401
                    628
                   4426
4.la sfarsitul fiecarei lunii se face inventarierea lucrarilor si daca nu sunt finalizate se procedeaza astfel: se emite un deviz de lucrari care cuprinde materialele si manopera din luna; documentul justificativ devizul de lucrari provizoriu ;
                         332=711 ( valoarea devizului de lucrari )
Concomitent
                        711=121
 La inceputul lunii
5.lucrarile neterminate din luna precedenta;
                 Â
                  711= 331Â
              Â
Concomitent
                    121=711
La receptia lucrarilor semnata si stampilata de catre beneficiar; documentul justificativ este devizul de lucrari final sau situatia de lucrari;
                         Â
                          418 = %
                                    70x
                                    4427 sau 4428
Concomitent la emiterea facturii,
                        4111 = 418
                        4428= 4427